Tuesday, March 08, 2011

Be Part of ChurpChurp Today!

Bismillah,

Semalam, my Usamah tersalah picit gambar ChurpChurp yang comel itu dari dashboard Nuffnang. Biasalah tiap-tiap hari mau kena belek encik Nuffnang untuk memberi semangat kepada diri sendiri! Usamah naik boring kot umi dia asyik buka untuk cek duit hari-hari :P So, dia picit gambar burung bermata besar untuk memberi harapan baru :D


 Di ChurpChurp pulak nampak yang ini :


Maka gatallah tangan hamba untuk klik di sini pula :


Maka keluarlah borang yang perlu diisi sejujurnya. Berani la tak jujur, karang kalau dapat payment takleh masuk poket macam mana?? Setelah dapat masuk ke dashboard (selepas kita memicit link yang dihantar ke email untuk diaktifkan) maka ternampaklah badge yang comel. Selaku seorang blogger saya telah memilih badge yang pada mata saya akan mencomelkan lagi blog saya ini :)) Ada 3 pilihan badge :




Saya letakkannya di sidebar supaya saya tak lupa untuk cek duit macam saya buka Nuffnang tiap2 hari. Hari ni pagi2 saya buka dan saya dapat satu assignment. Kita tau kita dapat assignment jika dapat email dari ChurpChurp dan seterusnya bila buka dashboard akan nampak begini :


Jika ada assignment maka dia akan beri sedikit briefing :

Di sini ia akan beri detail mengenai apa yang akan diiklankan. Let say benda tu kita tak berapa nak setuju maka kita boleh je reject tapi kalau anda OK saja dengan iklan tu maka buat sedikit ayat simple dan isikan dalam seperti kotak di bawah :


Jangan lupa masukkan password yang dia mahukan sekali dengan # dan link yang dia berikan tau. Selepas tu tunggulah jika Churpchurp melepaskan apa yang anda tulis ia akan terpacul dalam Twitter anda. Jika tidak, sama ada mereka akan beri semula tugasan itu kepada anda dan anda boleh betulkan atau terus reject sebab sasaran mereka telah cukup.

Pada saya, semua blogger yang koman2 boleh buat 2-3 entry sehari takkan nak refuse untuk buat ayat dengan 140 huruf pun tak boleh? Lagipula ia adalah satu kaedah yang comel, mudah & percuma! 

Kini Si Stickmans dan Big-Eyed Birds akan selalu di hati :


Oh ya...mmm, bgtau lah apa id twitter kalian supaya saya dapat follow kalian dan sudi-sudilah add saya ye : http://twitter.com/#!/sitisifir10.

Dah, jangan tunggu walau sehari pun untuk register Twitter dan ChurpChurp. Kini kita boleh mempromosikannya di Facebook juga! Caranya sama saja, iaitu dengan meletakkan link2 yang mereka bagi pada wall Facebook kita dan sehari dua lepas tu ceklah duit yang kita dapat hasil daripadanya. Diam tak diam saya dah kumpulkan dalam RM 10 walaupun saya dah lama tak update pasal Churpchurp ni.

Bila tengok duit ada banyak tu sedangkan sebelum ni saya tengok ada RM 3-4 sahaja, maka saya tahu benda  ni bergerak. Rasa macam rugi kenapa aritu saya tak aktif dengan ChurpChurp ni. Ye lah, kadang2 tu ada iklan yang kita tak berapa berkenan. Tu sebab saya tak publish tapi di celah2 yang saya tak berkenan tu rupanya banyak yang OK2 saja. Lagi OK dari iklan yang keluar di TV tau...

Tapi kalau kita kreatif kan, bukan melalui Facebook dan Twitter sahaja tau nak buat duit. Cuba tengok bawah ni.... ha, so tak yah rungsinglah takdak blog ka...takdak Tweeter ka....gunalah apa cara lain yang ada untuk sebarkan link kita.


OKlah kawan2... kalau tak reti habaq je, insya ALLAH mana yang saya boleh tolong, saya tolong tau... yang penting sekarang cuba daftar dulu dengan menekan link ini.

4 comments:

  1. br je register twitter ..nanti search MAMATISYA

    ReplyDelete
  2. nanti nak try register gak esok lusa..mcm menarik ajer..cuma me still blur2 psl nak guna tweeter--even dh ada akaun pun , sbb bukak akaun sbb nak join contest lah --like few months back :p then tersadai dormant jer my twttter tu..

    ReplyDelete
  3. yeyeye! nnti anis add kak siti sifir wokey??

    ReplyDelete
  4. Sitisifir: saya ni x fhm sgt ttg churp churp nih, tp lps baca entry ni rasa cam nak cuba2 register gak!

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!