Monday, December 20, 2010

Jatuh Ditimpa Pagar

Bismillah,

Semalam (Ahad) sambil meneman2 adik saya cari baju, tiba2 staff saya tepon bgtau ada customer. Bila sampai2 je, saya tengok customer ni, macam ku kenal tapi di mana ya?? Hehe...orgnya adelah Ummi Hanie. Seronoknya rasa bila jumpa dengan blogger2 ni... Dia datang dengan anakanda2 nya tp anak2 saya tinggalkan pd mak saya pulak. So takleh le they all berkenalan.

Selepas puas cari baju di pekan P.Buntar tu, saya hantar adik ke rumah dan kemudiannya beransur semula ke kedai. Kat kedai saya cuba nak siapkan menjahit tudung sekolah Asmaa'. Sekolah dia tudung kaler hitam dan saya tak jumpa dimana2 jual tudung sekolah kaler hitam so saya pun jahitlah tudung tu sendiri dengan 'penuh kasih sayang' lagikkkk...

Tak dan pun habis satu tudung tu tiba2 adik call suruh balik cepat sbb Uwaiys kena timpa pagar. Saya tak amik dah barang2 jahitan saya terus angkat Ahmadi dan balik ke rumah mak saya. Tak jauh pun dalam 5 minit je. Sampai je situ, bila nampak Uwaiys meraung2, saya peganglah dia. Mesti dia sakit sbb pagar rumah kan besar dan berat...huhu..

Tinggalkan Ahmadi dan terus ke hospital bawa Uwaiys. Sampai lah ke hospital dia punya menangis sampai saya rasa menggeletar. Bila encik kaunter panggil minta IC, menggigil2 saya nak serah IC sbb risau yang takde tandingannya lah.

Sebab kat rumah saya tak kasi dia air, maka saya beli air kat vending machine situ. Sebab tanak Uwaiys layan sangat sakitnya, saya suruh dia masukkan duit syiling dalam vending machine tu. Dia minum air tu sampai habis. Kemudian, saya tanya dia sama ada dia nampak tak tong sampah utk buang cawan tu dan dia still boleh nampak tong sampah yang jauh.

Uwaiys bengkak di dahi dan belakang kepala tu. Saya tak taulah macam mana cara dia jatuh dan macam mana pagar tu timpa dia. Yang pasti dia bergayut atas pagar tu. Untuk pengetahuan kawan2, pagar ni adalah jenis sliding. Sebelum ni pagar sliding jiran depan rumah pernah terbalik jugak. Jadi, sape2 yang rumahnya ada pagar sliding berhati2lah ye. Jangan bagi anak anda gayut di pagar ni.


Masa check up tu doktor, Uwaiys ulang2 sebut "Tak cek pun??" sbb selalunya dia ke klinik mesti kene nebuliser. Jadi dia rasa treatment yang dia terima macam tak lengkap. Udahnya sampai ke petang asyik mintak pegi klinik lagi untuk pasang nebuliser...hadoih! Doktor bg PCM dan bila saya tanya apa yang perlu saya perhatikan pada anak saya ni. Dia bagi kertas kecil dan saya dah tangkap gambonya tapi saya malas nak tunggu upload sbb lambat bebeno nak loading. So, saya tulis je lah ek.

GARIS PANDUAN BERKENAAN KECEDERAAN DI KEPALA
Dalam masa 24 jam dari sekarang pesakit ini perlu diberi perhatian dengan lebih cermat.
Dia hendaklah dibawa balik ke hospital jika terdapat tanda2 seperti berikut :

  • Pengsan (alhamdulillah takde)
  • Menjadi keliru & bercakap tidak betul (huhu...dia kekal dengan banyak tanya nya kemudian saya suruh dia baca Fatihah dengan Yasin kira macam lepas lah kot)
  • Sawan (alhamdulillah takde)
  • Sakit kepala atau leher (dia tak ngadu apa2 tapi dia tak bagi pegang area bengkak)
  • Kerap muntah (alhamdulillah takde)
  • Berdarah dari hidung atau telinga (alhamdulillah takde)

Walaupun begitu, saya berdoa semoga tiada kesan jangka masa panjang. Kalian pun tolong doakan lah ye... 

*Saya tunggu Hanie upload gambo ni..saya tak tangkap guna enpon saya sbb takde bateri. 

Sign-up now at Lelong.my for a chance to win cash price of RM8,888, 3xRM888, shopping vouchers and receive 500 Superpoints upon sign-up. 
Aduhai kawan yang ada FB, tolong votekan Ahmadi ni di link ini :)
Hanya perlu tekan Vote Now dan kalau rajin komen sekali :)
Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

7 comments:

  1. adoi!
    confirm sakit tu kak!
    pago tu!
    aduh.aduh.
    sian budak nih.
    part akak gigil tu aku takleh imagine macamna...

    ReplyDelete
  2. aduhaiii siannya... risau kan.. sebab kepala.. hope takde ape2 la.

    ReplyDelete
  3. Ayu, serius menggigil...dia punya meraung boleh berdiri buluruma kalau dengar,...huhuhu

    e-da :| mmg sgt risau :((

    ReplyDelete
  4. adio sian nya..... anak saya jatuh terkena gunting dibibir.... mujur tak koyak

    ReplyDelete
  5. adohai..anak teruna memang lasak yer kak..anak eliss suka gak manjat2 ni..risau jugak kalo jatuh gedebukk..dah laa anak daraa..

    ReplyDelete
  6. ye ye serunuk dpt berjumpa member2 bloggers ... da lame nk jumpe akk tp xberkesempatan kan...kali ni mmg su urge jugak encik somi bawak sy gi kedai akk...nnti sy upload gambo nan satu itu ye ;)

    alahai kesiannye uwaiys...harap2 tak apa2lah ye...

    ReplyDelete
  7. kesiannya uwaiys
    semoga takde apa yg teruk.. get well soon ye uwaiys

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!