Monday, October 04, 2010

Kenapa Blogger Yang Ada FB Perlu Ada Networked Blog

Bismillah,

Setiap kali saya pos satu entry baru, di wall FB saya akan keluar entry berkenaan. Ini adalah kerana saya telah register kepada NetworkedBlogs.. Saya rasa ini akan membantu aliran trafik ke blog kita jugak. Dia punya widget tu mungkin akan kelihatan semak jugak la tapi not bad la kalau kita memang jenis yang suka men capub (cari publisiti) kan?? Ngeh hehehe...

Kalau blogger yang selalu blogwalking tu kira pakai bukak bloglist dia aje kalau nak blogwalking tapi bagi saya, saya prefer untuk buka blog orang yang link dia naik ke wall FB saya. Macam best je sbb sebarang update memang ia naik dalam blog. Dah la saya buat note terus ke FB dari Blogger, ada pulak Networked ni maka setiap entry saya sah2 naik dua kali dalam wall. Bezanya cepat dan lambat saja.

OK, 1st korang tekan link NetworkedBlogs jika korang dah log in ke akaun FB memasing. Kemudian tekan REGISTER A BLOG


Isi maklumat yang diperlukan dan go to NEXT

Utk pengesahan, tekanlah apo yang patut...YES

ok, skang untuk verify ada 2 cara spt yg tertera. Baik guna spt yg saya tunjukkan tu.

Bila kita tekan butang tadi, benda  di bawah ni akan keluar. Ikutlah uols suka yang mana. Macam yg saya kata tadik, nak nampak glamer maka tekanlah yang ada muka banyak2 ni..

Selepas tu dia akan keluar HTML code dan tampallah kat dalam blog yepp..

Udah habis tampal, tekanlah Verify. Tapi ini arahan utk pengguna blogger je..kalau blog gempak mcm cik Sue shantek, ai tatau....huhuhu... Oh ye, add lah saya dalam frenlist FB korang...insya ALLAH saya akan lebih rajin ke sana ye... hehehehe....Saya dah follow banyak blog arini, so kalau anda tak lihat lagi saya follow anda, bgtau sbb saya nak lebih kerap jenguk anda melalui NetworkedBlog ni :))

7 comments:

  1. lama tak guna perkataan capub ni...

    ReplyDelete
  2. Eh, mana butang LIKE?
    AI LIKE :)

    ReplyDelete
  3. thanks atas info ni :)

    ReplyDelete
  4. ermmm belum register lg kat Network blog ni.

    ReplyDelete
  5. semakin malas nak buka FB sejak akhir2 ni.... dulu tu sibuk gak nak tepek networked blog ni.. la ni dah malas amik port plakk... huhuuu, ntah ke mana hilang semangat ni...

    ReplyDelete
  6. info yg sgt berguna

    tp saya tak suka kengkawan sekolah baca blog saya.. so sbb tu saya tak link kan blog ke fb.. hehe.. boleh x camtu?

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!