Friday, August 03, 2012

Kini Wujud Kelucahan di FB

Bismillah,

 OK.. Malam ni saya ada lebih masa nak buat keje ni... Sebab saya mahu FB menjadi alat sebaran dakwah, bukan sebaran maksiat. Silabaca screenshot di bawah :



Wow.. diorang simpan link kita dengan mudah

Mereka membuka peluang orang lain untuk sama2 cari gambar 'awek'

doboh tebul!


Wah.. puasa tuh!

Menolak teguran

OK skang sape nak jawab???

Malas saya nk blurr2kan nama2 diorang... maksud saya mereka yang menyokong page ni... Kat situ mmg tak cover langsung pun!! 

1. “Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” (HR. Muslim, Abu Daud dan at-Tirmidzi)
2. “Siapa yang membela harga diri saudaranya yang muslim, nescaya Allah swt menjaga wajahnya dari neraka pada hari kiamat” (HR. at-Tirmidzi)
3. “Sesiapa yang menutup aib saudara muslimnya maka Allah akan menutup aibnya di akhirat” (HR. at-Tirmidzi dan disahihkan oleh Al-Albani)


Copy dari: http://ustazlove.com/blog/2011/03/soal-jawab-hadis-larangan-membuka-aib/#ixzz22Thcr2Vx


OK, saya tak buka gambar2 tu jadi saya tak pasti dalamnya bagaimana. Tapi dari apa yang saya baca di wall, mereka ni akan ambil gambar mereka yang kelihatan buah dadanya sama ada bertudung atau tidak. 

Firman Allah dalam surah An-Noor,31:
Hendaknya mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan janganlah kamu mendedahkan aurat dan perhiasan kamu kecuali apa yang terzahir.
Sabda Nabi kepada Asma’ Ibnu Abu Bakr:
Wahai Asma’!Sesungguhnya seorang gadis yang berhaidh tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah sahaja. (BUKHARI MUSLIM)


Jangan salah faham, persoalannya bukan tudung yang labuh tapi sesuatu yang boleh tutup susuk bentuk badan tu yang utama. Kalau pakai tudung labuh tapi still ikut bentuk tubuh bermaksud salah besar tu.

Kawan2 yang dikasihi ALLAH. Tidak selamat lagi dunia ni. Yang buat dunia kita tidak selamat adalah diri kita yang tidak takut kepada dosa. Islam bukanlah agama yang menyekat. Kita boleh mendedahkan aurat tetapi biarlah pada yang berhak dan itu adalah kemuliaan yang tinggi. Ayat apakah lagi yang boleh saya gunakan supaya kita sama2 mengkoreksi diri dengan lebih berjaga2 dengan menjaga bentuk tubuh ini?

Sekarang, jomlah ajak2 komuniti dari fren list kita supaya sama2 report page ni :

Caranya :

Can u help to report this FB page? 

Pls go to this page and report this as sexually explicit...thank you...
kalau nak tau linknya, sila PM saya di FB... saya taknak sebarkan sebab saya betul2 taknak lebih ramai yang like nanti... Sesibuk manapun saya, insya ALLAH saya akan paskan linknya... 

how to report?

1. go to the page
2. icon macam star, gear next to the message box..click there and report as sexually explicit

kesian anak2 muda kita being exploited...you never know...your friend's children, your sister, your friends, your nieces...your neighbor's children could be in it...

Ada juga yang rasa bersalah kerana buat report. Saya rasa tidak perlu rasa bersalah kerana kita diseru menegakkan perkara makruf dan meruntuhkan kelakuan mungkar. Mereka2 yang gila seks ini dibimbangi tidak terhenti setakat membelek gambar sahaja, barangkali ia bakal berpanjangan kepada kejadian rogol, sumbang mahram dan selainnya.

Semoga usaha kita menghalang kejadian ini dari berleluasa berhasil... Amin...



2 comments:

  1. Astagfirullahalazim. Kenapala ada Melayu yg mengaku Islam berperangai sebegini.

    ReplyDelete
  2. masya allah... aduhai...

    www.my-alia.com

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!