Monday, May 24, 2010

Tabik Pada Si Farouk Husein : Warung Kita

Bismillah,


Hihi...soklan pertama, ada meh (match) tak muka ai dengan Farouk Husein?? Dulu kat Taayah, ada org kata muka ai dengan Farah Sarakids nak serupa dengan Farouk. Huh..itu cerita lama lah. Time tu dia minat cerita ntah hapa nama la kan.

Semalam, ai dengan mai ai tengoklah cerita Warung Kita. Bukan nak tengok sangat dia makan apa tapi syok tengok gelagat Farouk dalam tu. Dia punya sedut sup kaki lembu siap pakai straw (eh..ke memang sll org sedut pakai straw??)

Mak saya perati betul Farouk sampai dia perasan Farouk pakai baju yang sama untuk sesi siang sampai ke malam. Saya pulak, tak perasan yang tu cuma time malam tu dia makan Lamb Chop. Kalau ikut style omputeh kan makan dengan sudu garpu kan dan ye..Farouk dibekalkan sudu dengan garpu jugak.


Tapi, Farouk Hussein tak serupa dengan Serina Chef Wan dalam Jalan2 Cari Makan. Saya kecewa bila tengok Serina makan guna garpu tu dengan tangan kiri tapi pandangan saya berubah bila saya tengok Farouk. Dia hiris dulu daging tu dan kemudian dia ambil garpu dari tangan kirinya dan makan dengan tangan kanan.

Wah...yang lebih bagusnya, produser Warung Kita lepaskan gambar itu. Manalah tau kan kot2 lah konon2nya nak jaga etika dia suruh ulang semula makan ke kan... So, utk ni, saya tabik spring lah!

*Saya pernah pergi ke rumah roommate BFF saya dan dinner malam tu adelah Lamb Chop dan kami dijamu guna sudu & garpu. Akibat saya tak reti potong daging tu, saya kata saya kenyang sedangkan masa tu lapar gila. Ahahahah.... Pdhal, takde sapa2 pun suruh guna etika meja makan. Sungguhlah jahil ketika itu...huhuhuhu

**Farouk dah pentingkan adab makan dari etika yang omputeh reka. Kita macam mana??

6 comments:

  1. bagus nye..perati cara org makan..naik segan nanti ai nak makan depan yu..ehehe

    kak,...sy ada tag award tuk akak tau..jam 9.30 sy publish

    ReplyDelete
  2. nampak nama parouk dan-dan aku klik masuk. ingatkan ada gambo duet ko dgn parouk! kakakakaka

    ReplyDelete
  3. dah lama tak makan steak..muahaha selalu makan pakai tangan, tu la malas nak gi event dgn mak datin2 nie..
    Selaluya ai guna tangan jea..:P

    ReplyDelete
  4. asha...ala, sll tak perati org mamam pun tp sbb kali ni tgk org mamam dalam tivi tu yg gigih perati tuh

    k.an, ahahaha...kalau ditakdirkan berjumpa pon tak kose ah ajak posing. kang nejad jeles

    alimaz, ya....jumpa di warung kita

    nadnye, hah...akibat dari tulis entry ni saya gigih ronda parit buntar cari kedai jual steak :P

    ReplyDelete
  5. huhuhu..saya kidal.mmg lupakan terus etika meja makan ompueh tu sbb tangan kanan saya tak leh wat keje potong2 pun :p tangan kanan guna utk suap jek..heheheh....

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!