Wednesday, March 31, 2010

Bertangguh


Bismillah,
Tadi ada seorang rakan blogger mengeluh di FB nya, bahawa banyak kerja bertangguh. Time tu saya tersedar yang saya juga sedang menangguhkan beberapa perkara. Jam dah kul 12 tghari tapi Arwa tak lena. Bila Arwa tak lena secara automatiknya Ahmadi juga susah lena. Ahmadi senang nak lena tapi once umi bangun utk menyapu, Arwa pun start peluk adik dia...aduiyyay..
Sudahnya tadi, dekat2 kul 1 ptg barulah saya dapat sapu sampah, sidai kain yang dah dibasuh pagi tadi, kemudian basuh CD, lipat kain dan masak. Mujur dalam list saya arini menu simple aje, sayur sawi bertelur dgn ikan nama apa ntah goreng cicah sos Thai + kantan diperah asam limau. Jam 230 ptg barulah selesai kojo den.
Kalau tak disiapkan sebelum amik anakanda ber3 itu, maka akan lebih byk penangguhan akan berlaku. Bila byk benda tak setel, angin puting beliung umi akan membara (angin membara ke api yang membara??). Maka, nanti kesan psikologi kepada anak2 adalah amat tidak memberangsangkan. Sudahlah penat balik dari sekolah, let say tak sudah masak lagi maka kanak2 itu akan kelaparan, keletihan dan lain2 rasa negatif dalam diri mereka.


Tersedak dengan kata2 k.Hanz dalam FB itu, saya pun mula tidurkan Arwa. Huhu...ternaik suara jugakla bila dia cuba nak peluk2 Ahmadi yang dah nak lena tapi sebbaiklah sempat cover. Kalau dia menangis, lagi jenuh nak pujuk. Seperti kata k.Hanz, di bawah :

Hanz Jamaludin Pindah opis today, got Affiliate Program 2nd time, headache with fitted & angau with CDs, online interview Qs still pending, product writeup overdue...am still normal or what?

5 jam yang lalu · ·
Norhafizah Madzlan
Norhafizah Madzlan
k.hanz, samalah....byk mende pending ni... Moga Allah beri kita kekuatan...amin
5 jam yang lalu ·
Hanz Jamaludin
Hanz Jamaludin
ya Pija...i need to sit, list down & prioritise...la ni sumer ingat kat kepala ja...kononn superbrain power! ekekekeke....
2 jam yang lalu
Yupp, kene duduk dan list down seblom buat keutamaan kepada apa yang kita buat semua tu. Tapi ada satu lagi yang lebih penting, kalau buat list dah cukup cantik, alih2 tak mula buat sebarang kerja juga adalah satu jenis bencana. Bencananya adalah, kerja kamu tak akan siap2. Jadi motto saya utk petang ini adalah :
The longer you avoid doing something the bigger it gets inside your mind.

1 comment:

  1. K.Nur selalu juga wait until the eleventh hour baru nak buat kerja. kena ada org selalu ingatkan kita baru kita ni nak sedar balik kan.

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!