Thursday, May 10, 2012

Printscreen : Tribute To Arwah Abah

Bismillah,

Takutnya nak menulis, sebab takut menangis. Bagi yang tidak tahu, abah saya telah pergi bertemu Ilahi pada 2 Mei yang lalu. Kalau dulu, abah selalu bergurau dia anak yatim piatu, kini saya pula boleh beritahu orang, saya pula telah menjadi anak yatim... *kan dah kata, mulala air mata sebok nak keluaq sama!*

Malam ni saya takmau tulis banyak2 lagi. Kalau saya mula sedih, saya tak lalu makan. Bila saya tak lalu makan, akibatnya saya tak akan jadi orang yang baik. Kalau saya sedih dan saya lalu makan takpe tapi sayangnya saya tidak begitu.

Malam ni saya nak tepek printscreen status FB sedara mara saya berkenaan pemergian abah saya saja..












7 comments:

  1. ore pehe sgt2 perasaan tu kak pija. dulu lepas arwah Ma meninggal, ore meme x lalu makan. berat turun mendadak. tengok makanan pun nangis. makan masuk mulut pun raso perit kat tekak sbb terlalu rindu ko arwah ma. Masuk dapur nampak dia, duduk ruang tamu terbayang dia..semua tempat rasa ada Arwah ma.

    lo ni dah nak masuk 4 thn arwah ma pergi...tp kesedihan tu ttp sama mcm baru semalam dia pergi. ore xleh nk bg semangat suruh kak pij atabah & sabar sbb ore pun xmmapu buat gitu. cumo apa yg ore leh bg semangat ialah, kita laksanakan segala pesan dan ajaran baik arwah pada kita selama kita menjadi anak ..tu salah satu cara buat kita ras amacam Arwah sentiasa ada di sisi kita lagi.

    Allah berfirman dalam satu hadis Qudsi : "Wahai anak Adam, jika kau terus bersabar ketika hilangnya sesuatu darimu, dan kau mengharapkan pahala, maka Aku tidak rela membalasmu dgn balasan yang lebih rendah dari syurga" (HR Ibnu Majah)

    *maaf komen panje lebar...mace buleh buat entry doh pulok*

    ReplyDelete
  2. tak leh nak baca la pija...tiba2 mata 'blur' :(

    ReplyDelete
  3. laju pulak air mata kalau sebut pasal kematian ni. semoga pija bertabah la. mati tu pasti. Semoga arwah tenang kat sana. Al-Fatihah. Salam takziah dari eliss utk pija sekeluarga.

    ReplyDelete
  4. salam takziah utk pija sekeluarga...
    Semoga arwah ditenpatkan dalam kalangan orang2 soleh dan beriman.. amin!
    Hanya doa kita penyambung untuk arwah di sana, saya tahu pija seorang anak yang tabah, Insya Allah

    ReplyDelete
  5. mace kato Tie, Knur & Tie pehe psl kehilangan Pijah. In Pijah's case, bersyukurla Pijah ada peluang di sisi arwah di saat terakhir. Kami dulu, tak sempat berada di sisi arwah ma sbb kami dok jauh di luar negara. Kito pakat2 kirimkan doala. Kalu raso sedih sgt, royak ko adik-beradik.

    ReplyDelete
  6. menangis saya baca ni. saya hanya ade abah sorang je sekarang ni. saya adik beradik 5 org semua perempuan, smpai skang ni segan2 dgn abah. xpenah peluk cium abah. rasa mcm nak balik msia nak peluk abah.

    moga arwah abahnye di tempatkan bersama org2 yg beriman, amin. doa anak yg soleh mmg ditunggu arwah. itu yg kita boleh hadiahkan sekarang ni. jaga diri ye, dan jgn lupa makan!

    ReplyDelete
  7. menitik air mata baca posting kak pija..dari sini kita boleh tahu arwah sangat2 dikasihi.teringat kata2 mutiara ni

    "Ketika kamu lahir, kamu menangis dan orang di sekelilingmu tersenyum.
    Jalanilah kehidupanmu sehingga nanti, ketika kamu mati, kamu tersenyum dan orang di sekelilingmu menangis."

    Kak pija,take care.i love you sis

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!