Thursday, October 04, 2012

Pesan Buat Suami Bila Outstation

Bismillah,

Sejak dua menjak ni, ramai kawan-kawan yang terpaksa mengharungi alam PJJ dengan suami. Oh, saya pernah melalui saat itu dan terasa tidak mahu mengulanginya lagi. Bukan nak bermanja sangat dengan suami tetapi rasanya segalanya menjadi lebih licin bila umi dan abah ada bersama.

Jadi, kepada para suami, bila anda mahu outstation atau kerja atau mungkin keluar minum kopi saja, berikut adalah perkara yang perlu anda pertimbangkan kerana anda akan meninggalkan isteri anda :

1. Ucapkan selamat tinggal ~ say la bye bye sikit. Ni sedar-sedar dah takde dah suaminya.

2. Beri nasihat yang baik kepada isteri ~ as easy as 'jaga diri baik2 ya sayang' sambil selak rambut depan bini (wah... kang ade yang tak jadi outstation hahaha)

3. Baca doa musafir :


4. Pesan kepada isteri untuk doakan kesejahteraan anda pergi dan pulang

5. Duit poket jangan dilupa ya ~ kang ada yang mati kering kat rumah haha..

6. Selesai urusan, segera pulang ~ jangan singgah sana singgah sini, apetah lagi joli sana joli sini. Sesungguhnya seksa jiwa orang yang menunggu ni sebenarnya.

7. Bawa pulang ole-ole ~ tak perlu besar, beli untuk anak2 saja isteri tumpang bahagia sebab tak ramai bapak2 yang ingat anak bini masa di luar rumah.

8. Target masa tiba ke rumah ~ jangan balik tengah2 malam time bini tengah lena ke.. Nanti takde sape yang sambut, awak juga yang sentap. Hihi...

9. Erkk.. cuba usahakan bawak juga bini keluar bersama ~ Kan berdua lebih baik?? Hehehe

Okeh... Kesian Pijah dah lama tak menulis dalam blog kans? Arini biar dia tulis biarla dia meroyan pun kehkeh... :P


1 comment:

  1. knur dulu 2 thn jugak pjj. sorang di KL, sorang di Penang.

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!