Sunday, March 08, 2009

Let Us Homeschool Our Child


Bismillah,
He he..ntah apa pulak hangin yang menyerang sitisifir kali ni. Agaknya sbb dah kembung telan angin sampai kene masuk air kat wad few days before kot yang jadi mcm ni. Tapi bukan satu usaha yang sia2 lah kalau apa yang kami cuba usahakan ni menjadi. HOMESCHOOL - satu method baru utk bergumbira bersama anak2 sehingga mereka menjadi orang yang sentiasa belajar walaupun di rumah.

B4 that, special thanx to Mr Abah yang telah mengendong umi (sebbaik umi kurus kering) turun tangga bila aritu terkena serangan gastrik. Nak kata tak makan, saya makan je, agaknya teringat kat Battutta aje kot. Battutta pun dah takde dan tinggal kenangan dgn dia je bila tgk tanah tempat dia diletakkan.

Kembali pada cerita homeschool, sape yang pernah dengar dan pernah buat, bolehla bg tunjuk ajar pada mereka yang nak mula macam saya ni. Apa yang saya tahu, saya mula tertarik dengan kaedah homeschool ni apabila saya berkunjung ke laman web http://littlekittle.com/forum/. Utk pengetahuan mereka akan buat satu kursus untuk homeschool ni di SARA KIDS (http://sarakids.com) dan butiran lanjut boleh didapati dari http://littlekittle.com/blog/2009/03/05/homeschool-chatter-moment/.

Banyak ni nak cerita pasal homeschool tapi saya juga dalam level searching n studying. Saya juga ingin kongsi laman2 web yang saya kira menarik untuk dijadikan rujukan.

1. http://www.homeschoolmath.net/
2. http://whyhomeschool.blogspot.com/
3. http://www.letshomeschool.com/
4. http://homeschooling.gomilpitas.com/
5. http://homeschooling.about.com/
6. http://www.homeschool.com/new/
7. http://www.home-school.com/

Ini bukan cerita nak buat duit tapi ni adalah satu cerita untuk membesarkan anak dan menyingkirkan rasa baran atau bengang dengan anak2. Sebenarnya saya berani kata mak ayah yang tak nak bela anak2 sendiri dengan baik adalah mak ayah yang ketinggalan zaman. Sebabnya sekarang parents dah mencari macam2 kaedah terbaik untuk membesarkan anak2 sedangkan ada yang masih mencampak anak tepi jalan sehingga dipatuk oleh burung gagak yang ramai. Memang syaitan betul orang yang buat mcm tu. (Berita kosmo beberapa hari yang lalu)

Utk sesiapa yang berminat dengan kaedah homeschool tapi malas nak simpan alamat web di atas, bolehlah cuba2 jenguk dalam blog saya dan saya akan link kan blog saya ke laman2 web di atas. Tapi ini utk parents yang berminat dengan homeschool sahaja ya...!!!
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!