Thursday, January 13, 2011

Mewah Makanan

Bismillah,

Hari ni Khamis dan saya beri peluang anak2 rehat dulu. Saya belum cek beg mereka lagi. Smlm saya tak cek buku Uwaiys dan Usamah dan pg td abah diorg tiba2 nk tgk kan rupanya cikgu tanda 4ms kene buat.

Ini barangkali kali pertama anak2 tadika saya ada kerja rumah. Biasanya kerja rumah mereka adlh kutip mainan, kutip nasi tumpah, susun bantal, cuci cawan dll. Sekarang kerja mereka akan bertambah! Betullah org kata Sek Cina byk homework.

Arini besday suami saya dan mak saya. Hepi besday to both of yu. Nothing special today. Suami saya hanya m'hadiahkan kuda2nya 8 peket guni rumput yang dia kutip di padang sekolah Cina tu. Tapi dia ada tanya, "Kenapa rumah kita mewah makanan sekarang?"

Hormon 'rajin masak' saya berleluasa sekarang. Saya masak nasi beriani mgu lps..bbrp hari lepas saya masak nasik apa ntah dgn bubuh rempah kurma dlmnya. Arini saya masak nasik kerabu. Siap buat homemade koktail utk kasi special arini.

Pulak tu sarapan pun mcm2 saya buat. Mi gorenglah, sira labulah. Belum masuk cerita makan petang. Smlm siap bawak bekal goreng keledek ke rumah kawan baik kami tp mereka takde kt rumah jd kanak2 ni habiskan atas kereta saja.

Tapi jiwa hamba tetap berada di Penang sana. Abah call pg td bgtau smlm treatment yg dia hadapi menyakitkan sehingga dia rasa nak lari satu padang. Walau apapun saya percaya dia akan sihat dalam erti kata sebenar selepas ini.



Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

2 comments:

  1. akak, ni yg tetiba rasa cam nk jadi jiran akak ni.hihihi!

    semoga abah akak segera sembuh key..

    ReplyDelete
  2. happy belated birthday to both of them :)

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!