Saturday, May 28, 2011

Tepung Gandum Pun Ada Halal Haram Jugak?

Bismillah,

Korang pernah dengar tentang tepung gandum ada yang tak halal tak?? Aritu kat FB ada keluar Youtube di bawah ni :


Kalau dengar apa yang dikatakan oleh wakil PPIM ni, maka tahulah kita bahawa kandungan Benzoyl Peroxide adalah bahaya untuk kesihatan. OK, kalau dalam rumah kita boleh control untuk beli tepung ni tapi macam mana kuih yang kita beli dari luar? Roti, kek, mi dan ntah apa2 lagi bukankah dibuat dari gandum?? Waaaaaaa...........sangat menakutkan bukan?

Setakat ni saya cuba beralih kepada tepung gandum HPA. Mi kering pun boleh dapat di HPA juga. HPA ni barang dia takdela mahal mana sangat pun tapi kalau masuk ahli sedap lah sikit mengumpul point takut2 boleh ditukar kepada cek dalaman (cek yang boleh ditebus dengan beli produk). Kalau kalian malas masuk ahli, pakai je no ahli saya 463126 (Norhafizah Madzlan).

Ni bukan kisah nak promote barang HPA pun, sekadar nak bgtau alternatif yang ada. Ada satu lagi tepung gandum yang selain Cap Bidara, Faiza pun ada jual tepung gandum yang tiada Benzoyl Peroxide. Untuk pengetahuan juga, HPA ambil tepung dari kilang CAp Bidara juga.

*Hari ni saya ada di Parit Buntar...tak khusyuk nak menaip huhuhu....


Sabo je la jadik Umi!!



 

6 comments:

  1. hehe..main tepung ker tu?

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu....satu yg tak syoknye dengan tepung ni tu lah...dia punya plastik tu dah dua kali dah bercerai penindih belakangnya

    ReplyDelete
  3. thanks kak.tepung boleh jd haram eh.kn beli HPA nyer or bidara la pasni

    wah,bestnya aktiviti main tepung! adam nak join! hehehe

    ReplyDelete
  4. huahua......meh la join adam... alang2 dah terburai plastik tepungnya :P

    ReplyDelete
  5. Saya pernah baca psl tepung ni, haihhh susah ye skang. Wpun ada tanda halal pun kdg2 tak bole percaya. Tp sy tak pernah jumpa pula tepung cap bidara tu kat sini.

    ReplyDelete
  6. salam kak..sy pinjam nombor ahli HPA ye..saya nak beli olive oil HPA:)

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!