Tuesday, October 04, 2011

Blogger Yang Saya Kagumi Rupanya Saya Kenal Sejak Kecil!

Bismillah,

Malunya!!! Sebenarnya hari ni saya nak menaip benda lain tapi saya dulukan yang ini sebab eksaited. Saya terperasan dalam ramai2 yang advise pada saya supaya jangan berjalan jauh dalam pantang ni seseorang yang namanya Norlin tapi tulis 'Noli' saja untuk gelaran diri.

Bila sebut Noli, saya terus terbayang pada rakan setaman saya dulu. Masa saya kecik, memang saya kaki main tak kira la dengan lakii pun. Kadang takde seluar, hentam pakai skirt pi main kat tengah jalan. Selalunya depan rumah Noli ni la kami main. Tapi dia tak join pun main. Kalau nampak dia pun setakat dia sengih je la depan pintu pagar rumah dia. Memang kontra yang teramat kalau nak dibandingkan dengan saya. Saya paling ingat sebab dia adik beradik kira kelas budak2 pandai tapi dia junior sikit dari saya. Kiranya selalu jadi contoh teladan la sebab mak ayah dia pun lembut baik hati je...

Rupanya Noli yang saya terlintas tu memang betul2 Noli! Masya ALLAH kenapa la sebelum ni tak telek betul2. Padahal blog dia tu, macam kerap jugak la saya singgah baca dan komen (ntah2 merapu meraban). Alkisahnya saya sangat kagum mcm mana ibu HAIKAL HIYOKO ni yang boleh ajar anak dia menghafal surah pendek2 sedangkan anak2 dia kecik lagi.

Rasanya tak cerita panjang2 kot... korang singgah blog dia ek

*mood terganggu lagik ~ dapat berita seorang sahabat lama yang diambang penceraian ... sungguh ini tidak mudah untuk seorang perempuan - berlaku pada kawan baik sendiri turut menarik saya ke dalam kesedihan, apatah lagu bahunya yang menanggung beban ~ SEMOGA TABAH KAWAN!!


7 comments:

  1. hehe..tak sangka yer

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, akhirnya jumpa juga kawan lama..

    ReplyDelete
  3. wah best nyer.... dapat jejak kasih melalui blog :)

    ReplyDelete
  4. kak..
    rasanya sebab sekolah jugak la kot?
    aqil ni dah hfal 3 -4 surah lazim
    ayat kursi hafal pnuh.
    al fatihah lulus sikit even ade keaslahn tajwid bagai
    ape lagi?
    surak al ikhlas..
    entahlah..
    makin menjadi2 plak bila dah sekolah nih
    aku yang pening nak ikut


    mcmana tu kak/...
    boleh tak cam kawan masa kecik?
    huhuhu
    haru.....

    ReplyDelete
  5. hihi kak pijah..laa noli ingatkan kak pijah dah cam noli sejak noli duk kenal blog kak pijah....noli memang cam kak pijah sebab memang muka tak berubah langsung dari dulu.....pastu suka baca blog kak pijah ni...kak pijah muda lagi anak dah 6, hebat tu...pastu tertarik dengan gaya didikan kak pijah....rasanya tak ramai orang sekarang buat keputusan macam kak pijah...hihi....

    malu pulak kak pijah tulis kat blog pasal noli...tapi bagusla dunia IT...semua dapat jumpa walaupun dah lama sangat tak jumpa...yg penting kenangan zaman taman sempadan still fresh lagi :)

    gambatte kak pijah! teruskan menulis sebab ramai yang suka membaca tulisan kak pijah!

    ReplyDelete
  6. salam kak siti
    wah bestnya dpaat jumpa teman lama
    wah saya pun nampaknya kena membelek rakan-rakan followers saya juga.mana tau mereka kawan sekolah tadika ke .:)
    salam ketabahan utk kawan kak siti sifir

    ReplyDelete
  7. suka ... dapat jumpa kawan lama, dah macam jejak kasih pulak...
    tapi kak pijah kena jaga kesihatan yer..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!