Friday, January 07, 2011

Bihun Goreng Kuah Laksa

Bismillah,

Jumaat! Anak2 cuti dan saya amik kesempatan bangun lewat sikit :p Elok2 subuh baru saya bangun huhuhu..lps tu sembang dgn abah diorang pasal anak2. Hoho sudah nak dekat 8 thn kami together-gether tu...

Lepas tu saya buat bihun goreng tp kali ni saya cuba bubuh cuka utk kasi masam sikit. Sebabnya adalah smlm punya kuah laksa masih ada.

Saya taktau korang mcm mana. Masa sekolah rendah dulu, dari darjah 1 lagik kalau time rehat saya beli sepinggan kecik kuey teow goreng kemudian bubuh kuah laksa. Makin hari makan, makin tak cukup sepinggan tu so saya mintak dua pinggan.

Nanti macik kantin tu akan campur dua pinggan sekali dan saya akan makan habis. Tapi peliknya tak gumuk2 jugak. Mana nak gemuk kan, saya punya la kuat main masa tu sampai abah saya dtg jemput saya boleh suruh abah balik dulu dan amik saya kemudian..ngeh ngeh..

Masa dah keje plak, saya akan order sama ada kueyteow, bihun atau mi goreng dan beli kuah laksa saja asing. Makan panas2 sedapnya. Sampai ada sekali akibat kelaparan saya lupa nk tiup2 sampai melecur lidah sampai ke tekak dan langit2 saya pun bengkak!

Slps tu siap gastrik pertama kali dlm hidup sampai muntah hijau. Sorang teman sekerja sy yg sy panggil ibu siap beli mcm2 mknn dan kirim pd sahabat baik saya Syu. Syu siap amik EL lagik sbb xde org jagakan saya.

Yg lawak tu pakcik saya pun dtg hantar makanan jugak dan satu benda yg saya plg ingt dia anta adlh roti bawang putih. Katanya elok utk org gastrik. Hehehe..ramai yg syg saya rupanya. Tp xkenal lg dgn Nejad time tu..

Korang suka bihun goreng kuah laksa?

Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

6 comments:

  1. sama mcam kawan saya, suka makan mihun goreng kuah laksa bila laksa tak sempat siap lagi kat kafe kt ofiz ni :p
    eliss tak pernah lak cuba:p

    ReplyDelete
  2. bihun goreng kuah laksa! fuh mmg sedap... cuba la... (^_^) i like!

    telan air liur baca entry ni. kekeke..

    ReplyDelete
  3. yg ni mmg terbaikkk!! anis dlm pantang aritu,dorang xbg makan laksa.makan bihun je boleh...heh,lagi laa sukaaa!! makan bihun bubuh kuah laksa.mabeless!!!

    mmg mula2 kenal dulu pun kt kantin skolah rendah.skang ni entah ada ke tidak jual camtu entah.

    ReplyDelete
  4. Tak pernah cuba tapi ada tgk sorang kakak tu mkn kat ofis ni, rasa pelik sbb tak biasa mkn.. nak kena cuba jugak agaknya ni.. :))

    ReplyDelete
  5. adik akak dari sek ren sukaaaaa sgt bihun grg+kuah laksa nih

    ReplyDelete
  6. Kat perlis mmg ada menu tu kat kedai...tp ada gak yg menu bihun yang dicelur makan dgn kuah laksa...emm..tetiba tringinlah plak nak makan..pantang org sebut,mesti tringin

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!