Thursday, March 22, 2012

Kasih Sayang Tanpa Syarat

Bismillah,

Dari siapa boleh kita dapatkan kasih sayang tanpa syarat ini? Tidak lain dan tidak bukan, hanya dari ALLAH Maha Penyayang.


Kasih sayang ALLAH kepada kita sangatlah luas sehinggakan jika ditulis menggunakan air laut nescaya tidak cukup untu menggambarkannya. ALLAH menyayangi kita tidak kira apa pun yang kita lakukan. Dia memberi oksigen, rezeki, graviti dan lain-lain dan semua itu berlaku secara yang tidak kita sedari. ALLAH tidak mengharapkan balasan.

Begitulah yang sepatutnya berlaku antara kita sebagai ibu bapa dan anak-anak. Memelihara mereka sepenuh hati dan tidak mengharapkan mereka membalasnya di masa tua kelak. Ini adalah kerana, yang akan membalas kebaikan kita hanyalah ALLAH. Itu lebih berbaloi dari mengharapkan balasan kasih sayang dari anak-anak yang juga manusia biasa seperti kita.

Keadaan yang sama juga mesti berlaku di antara suami dan isteri. Memberi kasih sayang kepada pasangan untuk mendapat keredhaan ALLAH SWT. Ini adalah kerana pasangan kita juga adalah manusia dan manusia tidak lari dari letih, kecewa, sombong, tamak dan lain-lain sifat mazmumah. Jadikan keredhaan ALLAH SWT sebagai matlamat akhir bahtera kasih sayang kita.

Pohon jasa kalian klik like pada gambar di bawah (klik link) :

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!