Monday, November 05, 2007

Feedjit


Bismillah,

Semakin hari semakin seronok pulak main dengan blog. Melangkah dari satu blog ke satu blog juga adalah satu kesukaan baru saya. Di kala kebuntuan takde aktiviti nak buat especially time report bulanan dah hantar dan time takde customer, saya suka menggodek2 apa yang boleh diletakkan dalam blog saya.

Hasilnya, sakit pinggang ha ha..balik umah aje, saya memerlukan beberapa minit utk meluruskan pinggang dan selalunya suami saya bagi extra time utk meluruskan pinggang ni. Mengandung kali yang ke empat ni saya dah jarang krem betis tapi selalu jugakla sakit urat. Tu pun sebab salah sendiri, kalau jaga postur tubuh dengan baik masa duduk dan rehat juga mencukupi insya ALLAH takde hal biasanya.

Sape yang mengikuti blog saya boleh ah memerhati perubahan demi perubahan kadang2 time saya rajin hampir setiap hari. Hari ni, saya tergerak nak tulis tentang Feedjit. Dari Feedjit ni saya dapat trace apakah yang membawa orang hingga boleh jumpa blog saya. Dari enjin cariankah, dari link mana2 blog kah atau dari mana.

Suka memang suka, namun disebalik ini saya rasa sedikit sesal dengan carian yang tak bermanfaat dari individu yang tidak berkenaan. Antara contoh carian adalah 'gambar lelaki rogol perempuan'...ish ada byk lagi, kalau nk try perati la kat laman blog sesiapa yang ada Feedjit ni.

Utk apa sebenarnya cari gambar macam ni? Saya cuba nk bersangka baik tapi mcm takde cara nk bersangka baik. Selain tu, ada yang pasal teknik melakukan seks pun pernah ada dan yang ganasnya carian diorang menemukan diorg dengan blog saya...Ahaks. Namun kebanyakan carian adalah menjurus kepada keibubapaan, kewanitaan, kekeluargaan dan antara yang paling mengharukan adalah carian utk mencari teknik mengatasi anak nakal.

Dunia kini hanya dihujung jari, sungguh benar kita mesti bijak mengawal atur penggunaannya. Bukan mengatakan saya bersih dan tidak pernah melihat perkara yang bukan2 dalam ni kerana mudahnya penggunaan internet ini menyebabkan kita harus memikirkan semula tebal nipisnya iman kita. Mungkin itu yang dikatakan dalam artikel melayari internet dengan kebersamaan ALLAH.

Subhanallah, banyaknya rasa godaan dunia. Mampukah kita melepasinya?
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!