Wednesday, December 12, 2007

Super Husband N Super Housewife


Bismillah,

Telah lama mengambil masa untuk mengemaskini blog ini. Saya memendam terlalu banyak perkara yang ingin saya abadikan dalam bentuk penulisan. Namun, alhamdulillah, hasil dari memendam ini saya juga telah menghasilkan satu manuskrip untuk direalisasikan sebagai buku. Sekali fikir, ntah ape-ape je. Dua kali fikir, kenapa saya tak cuba? Mungkin aktiviti menulis saja-saja saya akan dapat dimanfaatkan dengan lebih baik oleh saya dan yang membaca...(tupun kalau boleh dimanfaatkan)

Beberapa sahabat karib juga tertanya-tanya tentang keseriusan saya dalam menghasilkan buku. Kerana sebelum ini saya tidak pernah berani gila-gila menghantar apa-apa yang saya hasilkan ke mana-mana penerbitan. Namun, ucapan terima kasih buat 'fghaz' atas kepercayaan dia. Tidak lupa buat suami saya yang sudi jugak memberi semangat kepada saya serta membantu memicit kepala saya waktu saya rasa sesak berfikir.

Hari ini 12 Disember saya sudah mula untuk berfikir tentang pembukaan UWAIYS OPTOMETRIST di Parit Buntar. Memang menunggu loan masuk tu ibaratnya mengharapkan bulan jatuh ke riba. Doakan lah ye moga proses ni semua akan berjalan lancar. Saya pun akan melahirkan anak ke 4 dijangka dalam bulan Februari nanti.

Oh ya, saya telah menulis tentang super husband dengan super housewife untuk dibukukan. Saya tak berani nak menjangka sejauh manakah buku ini membantu pembaca. Saya langsung tidak memikirkan tentang pasarannya kerana tekanan untuk memahamkan pembaca lebih aula untuk saya. Saya mahu tulisan itu menjadi 'ilmu yang dipanjangkan' dan menjadi 'amal berpanjangan' untuk diri saya.

Kerdil rasanya diri kerana tidak ada sumbangan untuk masyarakat telah menyebabkan saya mengambil langkah pasif untuk menghasilkan tulisan dalam bentuk buku. Seperti di dalam blog, saya cuba santai untuk menulis namun saya bimbang ia tidak sesuai. Justeru, apa yang saya tulis adalah keseimbangan formal dan informal.

Saya selalu mahu mencadangkan manual berbanding teori untuk lebih mendekatkan pembaca dengan apa yang saya cuba sampaikan. Jadi, begitulah hasilnya. Kepada mereka yang bakal menjadi pembaca kepada manuskrip itu, saya berdoa moga perjalanan hidup anda akan menjadi mudah. Tidak kerana tulisan saya membantu tetapi atas usaha anda mencari cara menjadi orang yang lebih baik. Apa yang saya pohon adalah doakan saya dengan doa yang baik-baik.

Kepada mereka yang bertanya sebelum ini, saya berharap penerangan saya di sini sedikit membantu. Saya akan kembali menukilkan apa-apa yang saya harapkan akan memberi manfaat semula ke blog saya selepas ini. Salam sayang buat mereka yang berdoa...

1 comment:

  1. Anonymous7:49 PM

    tahniah atas buku yang akak keluarkan... banyak rupanye yang aku tak tau tentang kakak aku yg sorg nie rupernyer....
    emm... macam nie ler biler dah makin jauh....
    well.. tahniah kembali...
    saya nak gak buku manual isteri super tue,
    nanti ler saya buat order rasmi yer...
    well.. semoga kakak ku ini success dalam apa ajer yg dilakukan...
    take care sis..
    sorry sebab byk senyap ajer..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!