Thursday, March 28, 2013

Usrah Whatsapp dan Whatsappitis Syndrome

Bismillah, Lama. Memang sangat lama masa yang saya ambil untuk update blog yang saya kasihi ni. Selepas berpindah ke kawasan bukit ni, terpaksalah saya menamatkan riwayat broadband kami dan bergantung hanya kpd telefon semata2. Alhamdulillah, dalam masa ketiadaan line itulah saya boleh menyiapkan ebook Masak Dari Hati saya itu. Sekarang saya juga berpeluang semula untuk menulis menggunakan hadiah dari sahabat saya sejak zaman matrik lagi. Bagi mereka yang ada fb dan menjadi kawan saya, pasti ada yang perasan istilah usrah whatsapp yg selalu saya sebutkan ini. Apa yang saya ingin kongsi adalah kesan bila kita saling ingat mengingatkan sesama sendiri. Sebelum ini, telah lama juga saya lupa untuk cuba solat sunat, baca alkahfi di hari Jumaat, baca almathurat di pagi dan petang malah tidur di siang hari tidak diniatkan sbg qailulah. Tetapi alhamdulillah hadirnya sahabat2 ini maka keseronokan beribadah menjadi berganda. Rupanya dicelah kesibukan menjalani kehidupan, masih ada byk masa utk melakukan ibadah sunat. Rupanya, diri sendiri saja tidak cukup kuat. Itu tidak dikira dengan seronok mendengar khabar sahabat sekolah rendah, menengah (alamak, xde grup taayah lagik!) dan ukm. Terasa seolah2 baru saja keluar dr institusi berkenaan. Memang sangat menyeronokkan. Cuma, satu pesan buat diri sendiri, jangan terlalu leka dengan whatsapp, facebook dan sebagainya sehingga kebajikan ahli keluarga kita terabai. Syndrome Whatsappitis ini sesungguhnya boleh berjangkit dan boleh memberi luka kepada mereka yg tersayang. Maka gunalah teknologi ini sebaiknya dan janganlah sehingga kita menjadi orang yang lalai
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!