Wednesday, June 06, 2018

Hobi Orang Dulu-dulu

Bismillah,



Tersengih tengok buku skrap ni. Ia adalah hobi mak saya. Koleksi kartun Din Teksi dan err Barber Corner ke eh? Saya lupa.. dulu selalu ada di ruangan tengah Pancaindera Utusan Mingguan.

Selepas tengok mak buat skrap ni, saya follow. Saya ganas sikit kumpul kartun Zunar. Tapi ntah dimana buku tu saya xingat. Buku mak ni rasanya masa saya sekolah rendah lagi. Dah tak ada dah kartun macam ni sekarang.

Selain kartun Zunar, saya juga buat skrap resepi, artikel dan lain-lain. Ini hobi yang diwarisi. Dari abah pulak, saya kumpul setem. Dulu ada koleksi sampul surat hari pertama juga tapi sobsss pakcik saya dah bakar wuwuuuuuu...

Selain setem arwah abah juga kumpul koleksi duit syiling dan kertas.. selain tu dia suka barangan antik dan hobi kumpul barang antik tu kini diwarisi oleh menantunya hehe.. kami ada beberapa koleksi barang antik.

Bukan sedikit faedah yang saya dapat dari hobi2 ni.. mak abah saya memang ajar kami jangan buang masa ;)

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!