Tuesday, April 21, 2009

KakYong Yang Terlampau Bersangka Baek


Bismillah,



Sbnrnya smlm lagi saya nak tulis entry ni. Ini adalah gara2 terbaca link ini dari blog kesayangan K.Yong. Terpisat2 saya bila membacakan ini. Manakan tidak, dia menulis tentang saya di dalam entry dia. Huhu....



Saya bukan marah, tapi saya terkenangkan seorang sahabat saya yang mempunyai anak autisme. Menurut kakyong, dia suka blog ini adalah kerana cara penulis blog ini (sape ek? Tarzan ka??) penuh dengan kerendahan hati dan tidak meninggi diri... Uweelllkkkqq.. ha ha rasa macam mabuk ngandung pulak sebab saya kenal bangat dengan penulis blog ini.



Kenapa saya teringatkan sahabat saya itu. Suaminya pernah berkata, isterinya ada pernah bgtau pada dia bahawasanya hati kecilnya terjentik juga bila membaca perkembangan anak saya bila saya ceritakan di dalam blog saya ini. Makanya, masihkan di sini saya merendah hati dan tidak meninggi diri??



Suaminya hanya beritahu sekali lama dahulu tapi kesannya sekarang, saya teragak2 untuk bercerita tentang anak2 saya lagi. Mungkin perasaannya sama bila saya membaca blog kawan sejabatan saya dahulu, blog Izue. Manakan tidak, anaknya dah boleh membaca buku English sedangkan Asmaa' dan Usamah saya sedang terkedek2 mengenal huruf dan nombor. Tapi saya tidak sekali2 akan membandingkan mereka dengan anak orang lain. Anak2 saya adalah istimewa dengan cara mereka sendiri.



Kata K.Yong lagi, blog ini ada macam2 artikel keibubapaan, perkahwinan, pendidikan anak2, isu kehamilan, percintaan dll...ha ha, sepertinya ramai yang maklum, sitisifir ini memang suka membebel, berleter dan merepek2. Maka untuk melepaskan meroyan itu, maka terhasillah blog ini. Hei, mujur tau ada blog ini. Kalau tak, umah saya akan penuh dengan buku skrap dimana saya menghimpun artikel2 yang saya suka. Dengan menulis semula dengan cara saya maka inilah hasilnya.



K.Yong juga kata, layout saya tidak pernah berubah. Muahahaha,...itu tandanya sitisifir ini seorang yang tak pandai tetapi sibuk je nak memandai2. He he...bayangkan korang, kalau saya tukar saya punya layout neh, abis semua link saya ilang serta merta. Frust menonggeng den dibuat eh...tu yang serik tukar layout nis. Tabiklah K.Yong sama Mama Mencah yang sll bertukar latar mereka. Sangat rajen!!!



OK lah itu aje. Actually K.Yong, saya baru je tahu makna kepada perkataan brag. Saya cari bragback tak jumpa tapi saya jumpa perkataan brag...he he...ini kira satu ilmu yang saya kutip untuk hari ini. OK, sape2 yang simpatikan saya utk dapatkan hadiah yang gilang gemilang dari Supermummy, tekan2 la gambo di bawah ek. :P



**korang yang tya kenapa entry saya takde gambar, perasan pulak korang ek...itu adalah sebab saya takmo pendrive saya dijangkiti ulat dari komputer bonda saya. He he..will top up later
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!