Thursday, April 15, 2010

Jelajah Blog Ibu

Bismillah,

Di malam2 yang panas, ditemani air soya sejuk, anak2 dah tido, malam ni tak tido umah mak tapi tido dengan anak2 aje...sebab komputer pun depan mata, bila disebut blogger tegar ni maka tegar jugaklah kan. Malam ni bermanja2 lah sikit daku dgn komputer (waa....pulanglah duhai suami ku yang comellll)

Menjalar dari satu blog ke blog lalu yg tgh update blog paling atas dalam senarai bloglist saya adalah Catlinaflybaby dengan Ibu Damia. Antara yang diorang tengah update adalah pasal Encik Ben Ashaari yang sedang giat menjelajah dari satu blog ke satu blog di bawah program Jelajah Blog Ibu anjuran diri nya sendiri.

BEN ASHAARI

Kalau kamu2 rajin pergi masuk ke blog dia dan tengok dekat koleksi entri. Bulan April setakat saya sedang menaip ni baru 14 nak masuk 15 hb hokeh. Tapi entri dia untuk bulan ni adelah 221. Huh gila kentang...ni dah kira lawan Redmummy yang buat satu hari seploh entry neh. Kamu Ben Ashaari jangan sampai kena CVS udah ye.

Okeh bro, sedikit tentang blog ni. Asal cerita dulu, zaman takde blog kan ada mailing list. Saya suka merepek2 juga melalui beberapa yahoogroups macam Relexjap yang glamer masa tu. Saya jugak selalu menyebok2 di beberapa forum yang saya tak ingat dah namanya :P. Awal2 ada blog tu, saya main hantam je menulis entry ini tanpa ada mukadimah untuk blog.

Daripada tajuk itu, ke tajuk yang ala2 motibasi lah kunun, bukan untuk orang lain bro, tapi utk diri saya sendirik. Time tu blogging dari 2 orang anak, skang dah ada 5 orang anak. Macam2lah saya tulis dan antara yang dapat sambutan adalah cerita pasal anak2 saya yang ber5 itu. Kalau nak tgk summary tajuk dalam blog saya boleh pergi kat My Babbling List.

Walaupun tagline bro 'Jangan Bagi Aku Membebel' tapi utk Segmen Jelajah Blog Ibu tak kisah je kalu nak membebel pasal blog neh...

*Buat kengkawan sila rajin mentionkan ai sebagai referrer eks kalau nak masuk same... Perujuk saya adalah dua nama yang saya mention dalam perenggan ke dua.

4 comments:

  1. ramai dah join ni...teruja jugak kalu ada kaum Adam review blog kita kan..me masih dalam pertimbangan

    ReplyDelete
  2. wah..kak pija pun join jgk ke. nadiah gi dah blog tu tapi tak decide lg nak dijelajah oleh en.ben ke tidak. segan pun ada..blog biasa2 aje :p

    ReplyDelete
  3. K.Hanz, dia review pendek2 pun berbaloi...org laki kan simple mimple

    Nadiah, alamak...jgn la ckp gitu, blog akak ni pun biasa jugak..saja teringin nak tengok

    ReplyDelete
  4. tima kasih jadikan blog saya sebagai referral...semoga ben cepat2 dtg jelajah blog ini pulak..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!