Thursday, May 06, 2010

Berangan Tinggi Langit

Bismillah,

Satu pagi, tgh makan sensorang di petang hari...tiba2 terasa nak berangan. Ntah hape saya fikir tiba2 terfikir pasal menantu. Bukan pasal saya dengan mertua atau pasal suami saya dan ibubapa saya. Tapi saya tengah fikir pasal bakal menantu saya... Memang luar kawal punya berangan la ni.
Dah la Asmaa' baru 6 tahun, koman2 pun ada 12 tahun nak dapat menantu kalau ada org kenen anak saya awal :P Ahahaha...kontroversi tak ayat ai..

Bukan...bukan saya nak bermenantu awal pun. Saya cuma kata koman2 aje... Saya pun tak decide lagi nak bagi dia kawin ke tak time dia umur 18 tahun. Ahahaha... Berbalik kepada bakal menantu, ntah macam mana ye rasa kalau terjadi dalam hidup saya, saya kenal baik buruk menantu saya itu. Part baik tu senanglah nak terima ye tak? Part buruk mcm mana?? Itu kalau kenal sudah rasa susah nak pilih, apatah pulak kalau tak kenal...mcm mana nak sukat baik buruknya?

Saya ni tgh baca buku cerita dan saya akan kisahkan kepada kawan2 sekelian apa yg saya dapat dari buku tu. Buat masa ni saya boleh kata, orang bujang sesuai la kot nak baca. Org dah kawen mcm saya mungkin dah hilang eksaited baca buku mcm tu :P Owh ya...semasa termenung mening pasal hal ni, saya jadi terlintas akan ayat ni.

Norhafizah Madzlan

Norhafizah Madzlan Di kebanyakan masa kita membuat pilihan tanpa kita tahu sama ada pilihan kita itu tepat atau tidak..

Isn pada pukul 5.21 ptg · ·
Shaza Naguib Bin Shafie
Shaza Naguib Bin Shafie
sama ada pilihan tepat atau tidak ...hanya hasil nya kelak menentukannya. Tp..sekurang2 nya..kita masih ada pilihan utk beristikharah. :)
Isn pada pukul 5.38 ptg ·

Kalau terjadi keadaan di mana perlu memilih, ya seperti kata Bro Naguib itu, istikharah boleh dilakukan. Saya juga turut percaya dengan naluri :)

**Dasat tak saya berangan??


3 comments:

  1. pssttt! me ada 4 calon ni...
    me pun kalau boleh nak anak2 kawin awal.. lepas SPM ker.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. Wahahahahaha.... Best best... mm, book Muhammad utk Arwa ye... atau mungkin Ahmadi boleh dengan Khawlah juga... ahahahaha...

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!