Saturday, May 22, 2010

Kucing, Apsal Asyik Teringat Kokucing??

Bismillah,

Korang ingat tak kisah kucing yang saya selamatkan aritu dalam link ini. Hari keesokannya, seekor lagi hilang tapi saya tak cari pun. Saya tau hilang sebab masa saya tengah kalut bancuh susu Arwa, tiba2 ada bunyi kucing kat luar rumah. Saya memang asyik teringat2 kat dua anak kucing tu sbb saya risau mak dia mati. Jadi bila dengar kucing ni mengiau, rasa runsing la jugak.

Mula2 saya jenguk dari luar tingkap. Ngeri nak keluar terus sebab saya risau mak kucing tu makan anak dia. Sebab bunyi anak kucing tu macam kesakitan. Kalau betul dia makan anak dia saya tak berani nak keluar sebab tengok kucing kene langgar kete pun saya jadi susah nak lena. Tapi saya nampak mak nye aje duduk senyap tak bergerak2. Saya dah mula pelik.

So, saya keluarlah jugak pegi jenguk. Yang suprisenya, kali ni mak kucing tu tak lari cuma dia mengelak sikit je dari saya. Memang tak jauh dia elak pun, tak sempat 1 meter pun dari saya sedangkan dia kucing liar. Heran jugak, semalam dia redah air sbb takut dengan saya. Rupa2nya, anak kucing tu terjatuh dalam longkang dengan 4 kaki ke atas dan ada bata jatuh atas badan dia.

Huhuhu...alhamdulillah tergerak juga hati saya nak keluar tengok. Cuba kalau saya tahan diri dari keluar rumah masa tu? Tengok2 nanti saya lagi menyesal sebab tak tolong kucing tu. Lepas je angkat bata tu (sori aa tak tangkap gambo dulu...ahahaha....dasar blogger kans??) terus anak dia bangun gi kat mak dia dan menyusu. Ya ALLAH rasa nak nangis tengok.

Apalah agaknya yang mak kucing tu fikir ek. Masa saya sampai tu dia termenung je kat tepi anak dia. Agaknya dok fikir mcm mana nak selamatkan anak dia tu. Tak sempat pun nak gi cari sekor lagi ada kat mana sbb saya takut ternampak kucing yg mati semalam. Kot2 lah abah saya tak tanam lagi ke... Saya bukan takut tapi mcm tak kuat lah nak tgk kejadian2 yang mcm ni. Huhuhu....

Arini tak dengar plak bunyi anak kucing tu. Tapi dengan mak2 nye sekali takde bunyi. Saya intai sikit2 nak tengok diorang pun takde. Mmm...kalau korang umur tak panjang, jgn lah mati kat sini ek. Nanti aku nangis sampai tua kang....Sob sob sobbbbb.....



Sila jgn dera kucing...tak baekk!!! :P

2 comments:

  1. anda sesungguhnya owang yg baik hati

    ReplyDelete
  2. k.su, saya bukan tolong org, saya kesian kt kucin je

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!