Tuesday, May 11, 2010

Selamat Hari Jadi Syuhairah


Bismillah,

Tahun ni, saya terlupa besday suami saya.Kemudian, saya keseorangan ketika menyambut harijadi saya malah ulangtahun perkahwinan kami. Tapi, beberapa tarikh dalam bulan Mei ini memang selalu berada dalam ingatan saya. Cuma sama ada saya mahu atau tidak untuk mengucapkannya.

2 Mei - besday Hajar Boolat, k.Aisyah Ismail Ikram & Us Musanif (erk..apsal aku bole tau besday ustat ni??)
5 Mei - anniversary Syuhairah & Rahimi
11 Mei - besday Syuhairah

Mmm...saya taip tarikh2 tu tanpa merujuk kepada FB okeh... pasal 2 Mei tu sebab Hajar dgn K.Aisyah dulu agak rapat dengan saya masa kt Taayah dan 5&11 Mei itu saya rasa istimewa sebab ia adalah berkaitan dengan sahabat saya itu.

Saya ada gambar sekeluarga bersama2 yang kami tangkap semasa musim raya, tapi ntah kenapa di meja kaunter di kedai itu gambar ini pulak yang duduk di situ.



Sekalipun sudah berbulan tidak saling berhubungan, namun saya masih biarkan gambar tu duduk di tempatnya. Masih tidak jemu saya memandang kepada baju yang kami plan pakai semasa malam dinner di Hotel Concorde dulu.

Dari jauh, saya doakan semoga sahabat saya ini sentiasa berada dalam lindungan ALLAH. Moga dengan usia baru ini, makin matanglah sahabat saya, makin tenanglah jiwanya, makin murahlah rezekinya, makin bahagialah keluarganya.


Maaf, seperti selalu tiada yang istimewa buat anti...selama ni pun ana tak pasti apa kebaikan ana kepada anti..sekadar ucapan kosong ni sahaja...


Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Teman yang baik dan teman yang tidak baik itu diumpamakan seperti pembawa kasturi dan peniup api, maka si pembawa kasturi mungkin memberikan kasturi itu kepada kamu atau kamu dapat membelinya, atau kamu dapat mencium baunya yang wangi. Bagaimanapun peniup api mungkin membakar pakaianmu atau kamu dapat mencium baunya yang busuk.” (Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Ana pohon kemaafan sebab selalunya ana membawa haruman kasturi nt tapi meninggalkan bau busuk ana pada nt. Ana sangat bersyukur kenal nt, sekurang2nya ana pernah lalui alam persahabatan yang penuh dengan suasana tarbiah...semoga kita diberi kekuatan menempuh hari2 yang mendatang.

*Teringat sungguh kenangan bersama di UKM sana....

8 comments:

  1. thanks kak long sebab ingat besday aku and semadikan dalam blog ko..yg aku tak ingat besday aku sama ngan ustaz musanif n kak aisyah II. apapun..semoga persahabatan kita berkekalan..mwaaaaahhhhhhh sayang ko...

    ReplyDelete
  2. Hajar ek...mestilah aku ingat... yg aku ingat besday Amy, adik2 angkat aku yg 4 org tu, k.Aisyah, eh...sape lagi ek..waa..kira spesel la hang..hihihi

    ReplyDelete
  3. maintain ajer kurus yer dlm gambar tu :)

    ReplyDelete
  4. pija yg memang slim. kecik slim, muda slim.. dah anak 5 pun masih slim...

    ReplyDelete
  5. hepi belated besday to hajar and hepi besday syu ;)

    ReplyDelete
  6. Indahnyer ukhuwah kerana allah;)bertemu xjemu...berpisah x resah...semoga allah merahmati kalian semua:)

    ReplyDelete
  7. wei.. Takyah la citer kat sini.. Tepon ana ptg ni ok?

    ReplyDelete
  8. hehhe..thanks. :) ko pun spesel per..hehe ingat2 masa notti form 3.ehhehehe. kak long, aku baru nak berblogging2 ni.macam best giler baca tulisan ko and few other frens..berkongsi pengalaman, ilmu dan idea..mantap babe..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!