Thursday, July 22, 2010

Saya Queen Control

Bismillah,

Semalam, suami saya ada hal sikit keluar... Saya tak kisah pun tapi memang selalu saya suka call kul 5 petang dan tanya ada kat mana? Motif tanya adalah, saya nak lepaskan anak2 main di luar rumah dalam kul 6 ptg. So, kalau Nejad balik awal sikit maka taklah saya terkocoh kacah nak handle anakku yang ramai itu.

Bila Nejad kata dia nak balik dah, saya pun siap2 dalam kul 6 ptg saya bukak pintu. Mula2 suruh diorang kutip kain dulu, lepas tu siram2 pokok bunga dan basuh lantai bekas taik ayam (bukan ayam kami yang buat hal tu)...barulah saya bagi diorang main dalam erti kata yang sebenar.

Kalau ikut bajet masa, kul 6 tu, Nejad saya dah patut tiba rumah maka saya dengan kereknya tepon sekali lagi tanya dia ada kat mana. Katanya tengah beli makanan kuda dan bila saya tanya lama lagi ke? Dia kata nak balik dah.

Ralit2 dengan kanak2 tu..tengok2 dah nak pukul 7 dan Nejad saya tak sampai lagi. Haihhh... sepatutnya dari tempat beli makanan kuda tu ke rumah tak sampai pun 5 minit. So, dengan double kerek saya call lagi tanya dok mana.

Abah : Ala umi ni..abah nak balik dah la ni.
Umi : Huhu...dari pukul 5 lagi abah kata nak balik
Abah : Abah singgah tengok kuda kejap la umi...Malu la abah umi asyik tepon, ni pun lari jauh dari orang satgi orang ingat ape plak asyik tepon..

Hehehe...ni bukan kejadian pertama. Saje je nak psiko Nejad saya suruh balik rumah :P Masa suami ke Manjong buat incubator aritu saya kerap tepon jugak sbb tepon suami kene blok, sambil tu saya kata, "Mesti ustaz tu boring ek tepon abang asyik bunyik je?"..Suami saya kata, "Tu la pasal"

Mmm...kepoh sangat ke pulak saya ni. Agaknya ter over dose vitamin caring kot tak????

*Caring ke kerek Pijah??

7 comments:

  1. kak pija,
    huhu..samelah kite...
    saya lg suke dengan perkataan caring dr control...
    we meant it rite?

    ReplyDelete
  2. ye la kan kak... kita ni dok tertunggu2 sbb depa kata nak balik dah, tp xsampai2 jugak... sbb tu kita keep calling kan... hehe...

    ReplyDelete
  3. Salam..
    terkekekek k.ana gelak sebab akak ingat akak sorang jer pesen gini.. sama lah kita sampai hb pun kata malu kat orang asyik call jer.. udah tu 30 minit tadi kata nak balik dah, call lagi kata dah masuk taman dah, tunggu punya tunggu.. aitt dari nak masuk taman sampai ke rumah dekat sejam.. awatnyer... hihihihi..

    ReplyDelete
  4. macam lebih kurang sama jer sumer... caring tu..

    1. sebab nak suami cepat ada depan mata
    2. sebab nak suami cepat tolong apa2 yg patut

    tapi encik suami tak pernah plak tak angkat tepon kan? sebab dia pun caring gak kat kita... hehe

    ReplyDelete
  5. same jer :) caring tu sedap sikit bunyinyer

    ReplyDelete
  6. Salam Kak Pija,
    Mmg kita isteri2 mithali (muahaha.. perasan sendiri) ni caring ngan suami. Sy pon selalu gak call hband. Bukan control, ambik berat.. tu yg terlebih 'berat' tu. ;p.
    Nape time bcinta bkan main bil tipon melambungkan?
    Cuma time bcinta, keep in touch, time dh kawin ni.. keep & touch le! heeheh

    ReplyDelete
  7. suami ku kalo daku asyik tepon mau jwpn yg sama jer.. 'nak balik dah'.. 'dah sampai simpang nak masuk taman'..

    sudahnya tak sampai2 juga.. tau2 dah balik nanti, dia ckp.. 'ayah jumpa kawan tadi'... hampeh..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!