Sunday, October 26, 2008

Cinak Kedai Gambar


Kompem memang tak puas hati dengan gambar ni!! Hancur RM 30 saye...dan yang paling naya sekali rasa adelah AKU TAKDE KEKUATAN UTK MENGAMUK!!!

Bismillah,

Uwaa....nak cerita sesuatu tentang apa yg saya temui tentang Parit Buntar hari ini. Cerita yang sangat saya tensi warrrrgghh... Nak marah tapi saya sabarkan aje. Sbb tanak rosakkan mood saya dengan mood suami. Tapi pelik jugak ek abg, nape tak abg yang sound tadik ek? He he... takpolah, bak kata Izue, sabar tu lebih mulia kan? Uwaaa....

Alkisah pagi tadi saya test power tolong guntingkan rambut abah diorang. Bukanlah nak kata saya pandai gunting rambut, tapi dah sebab abah diorg memang cute kan, potonglah kot mana pun memang cute...he he...lepas je dapat bojeng baru, saya berhajat nak lipat2 kain. Sementelah lauk pauk utk buat sarapan karang dah ade, tinggal nk perangat jek.

Jadi, bila nak kumpul baju yang dilipat, ternampak lah segerombolan baju ungu. he he...tu lah baju raya kitorang. Kebetulan dengan tu, terasa nak tangkap gambar. Jadi tanpa melipat kain saya gosoklah baju2 tu. Hati ni berbunga2 nak gi tangkap gambar lah ni. Maklumlah, sebelum ni Arwa takde lagi. Dah ada ahli baru ni nak la ada gambar.

Sampai kat kedai gambar, punyalah takde sambutan. Saya jadi hairan kenapa kedai tu yang saya pilih. Masa tanya saya nak apa kat situ, saya cakap nak tangkap gambar pun diorang mcm tak minat nak ada customer. Wahhh....saya rasa saya dah salah pilih kedai masa tu jugak. Tapi nih sbb tamau rosak mood lah kunun makanya saya diam jek...

Sampai kat dalam punya nampak cara dia nak tarik lampu flash yang besar tu pun mcm ye lah macam tanak customer. Sampailah dia nak tangkap gambar. Nak cerita masa tahun lalu, nak tangkap gambar raya, dah la adik2 yang tangkap gambar tu ceria2. takde nak tunjuk muka tak suka ke tak puas hati ke...dan diorg shoot lebih dari 30 keping saya rasa.


Acu tgk tangan Usamah dan kaki Uwaiys. Takde susah payah nak lurus mcm nyanyi lagu Negaraku pun gambar ni bg saya cantik.


Kaki Usamah ni kalau kat kedai Cina tadi rasa kene jentik dah. Muka Uwaiys pun mesti dia nak suruh senyum. Muka dia langsung tak mesra alam nak suruh orang senyum. Hampeh!!

Dari 30 keping tu saya rasa nak pilih macam2 gambar tapi disebabkan budget yang limit saya abaikan je lah. Dan gambar2 tu pun sangat santai. Saya dan suami masih boleh tersenyum. Anak2 punya muka pun ok. Ini tak, kat kedai ni kalau boleh nak diluruskan tangan. Hii...ko ingat senang nak suruh budak2 ni dengar pelat Cina ngko??

Saya dah biasa dengan anak2 saya dan saya rasa tak selesa sebab tengok diorang mcm jengkel tgk anak2 saya. Pelik jugak ye, biasa orang Cina ni kalau dengan customer dia buat macam raja. Tapi yang ni lain. Memang lain sangat2. Dahla malas nak tangkap gambar. Zaman pakai filem gulung tu lainlah kan...ni kan dah zaman digital.

Cina ni telah menyebabkan saya dan suami berazam nak buka kedai gambar. Kedai gambar yang mesra mereka yang beranak ramai. Hah...tak ke gila Cina ni sampai buat kitorang nak jadi pesaing dia...ha ha... Wah, ckp tu mcm senang je kan dapat duit tapi doakanlah kalian yang membaca. Semoga adala rezeki kitorang. Manalah tau dalam banyak2 cabang perniagaan kami, yang ini boleh maju.

Gambar tu akan siap pada Rabu nanti. Saya masih berharap dia akan edit secantik yang mungkin pada gambar tu. Kalau talak cantik aa....macam mana aa wa nak buat. Tadi ada sembang dgn Izue, rasa nak sebut kat dia nanti, miss this is my 1st n last time here. Kalau saya masih jadi customer kepada kedai gambar, biarlah kedai gambar lain aje, bukan kedai gambar yang satu nih..

Huhu...sekian sajalah sumpah seranah ku hari ini...Ops..gambar team ungu nanti akan saya letakkan kemudia untuk mengetahui bagaimanakah cantik jelitanya anakanda2 beta nanti.

OK disini saya selitkan gambar anakanda Asmaa' dan Usamah di kedai yang sama. Kedai orang Melayu kat bandar Jerteh. Memang strongly recommended aa kedai nihs... Nak amik 3 gambar di bawah pun punyalah makan masa. Panjat kerusi lah, angkat tangan lah, tengok ke lainlah tapi hasilnya, sampai la ni kenyang tengok...



Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!