Saturday, November 01, 2008

Persahabatan Yang Tidak Bersambut


Bismillah,

Sedang menaip report sebenarnya tapi saya rasa terganggu dengan perasaan tak sedap hati. Lantaran saya terasa huluran persahabatan saya tidak bersahut oleh seseorang. Mungkin kerana masih dalam fasa masih tidak dapat dilupakan, maka blog ini sekali lagi menjadi rasa kecewa saya.

Saya mungkin melampau bila menggunakan perkataan kecewa ini. Mungkin keadaannya tidak sebegini teruk. Mungkin juga ini hanya anggapan saya. Namun rasa tidak enak ini begitu mendominasi hati jiwa saya ini. Sehinggakan mata saya rasa seakan2 basah kerana sedang mengingatinya.

Perasaan ini pernah berlaku dua kali, dengan dua orang. Saya tidak mahu membuka cerita lama. Semua yang telah berlalu saya anggap telah habis namun bisa sakitnya masih saya terasa. Bilamana saya menganggap seseorang itu benar2 sahabat saya, saya pula dianggap sebagai pengkhianat kepada persahabatan ini.

Saya terkadang rasa menyesal juga bila tali persahabatan yang dulu membara2 telah saya abaikan sehingga sesuatu yang karib menjadi dua perkara yang terpisah. Setelah melalui perpisahan ini, saya rasa sedikit menyesal bila keadaan yang macam ni terjadi. Saya jadi runsing bila saya rasa sahabat saya ini rasa rimas dengan saya.

Saya sedang tercari2 juga punca yang membawa kepada rasa tidak enak ini tapi saya harap semuanya kembali pulih semula. Buat sahabat itu, dik, K.Pija mungkin banyak salah pada hang dulu..tapi k.pija sedang mahu membaikinya. Sekarang terpulang kepada hang sama ada menerima k.Pija hanya sebagai pelanggan atau sebagai seorang kawan. Tapi bagi k.Pija hang bukan sekadar pembekal, tetapi juga seperti sahabat buat k.Pija...

Wah, mungkin hang muntah bila baca apa yg k.Pija tulis ni tapi sekali ini percayalah, ini bukan benda main2 buat k.Pija. Ya ALLAH mudahkanlah adik ku itu...
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!