Wednesday, June 16, 2010

Tekan Loceng : Kecelaruan Vocab

Bismillah,

Kepada yang sll baca blog saye ni, mesti tau nama khas untuk anuha anak2 lelaki saya adelah loceng :P Jadi skang mereka pun dah makin besar dan telah berjumpa loceng yang sebenar.

Alkisah tadi, Usamah nak ikut saya ke kedai tetapi kakaknya tak mau. Tiba2, dah masuk kereta dan pagar rumah mak saya pun dah bertutup, Usamah taknak ikut pulak. Mana best ikut kalau kakak dia takde kan. So, saya suruh Usamah panggil Asmaa' sbb Asmaa' dah pandai bukak kunci pagar tu.

Panggil punya panggil, Asmaa' x keluar dan saya dah menyusukan Ahmadi dalam kereta, kiranya susah la nak keluar semula. So, saya pun suruh dia tekan loceng. Sekali cakap, dia buat tatau...dua kali cakap, saya nampak Usamah pegang loceng dia sendiri sambil mundar mandir....

Lalu Tarzan P.Buntar pun berbunyi dengan nyaring, "Bukan loceng tu la Usamah, loceng rumahhhhhhhhh...................."

9 comments:

  1. salam siti

    mcm2 kerenah anak2..senyum2 saya

    kelate dok kt mana..

    ReplyDelete
  2. Salam..
    tergelak saya baca pasal loceng anak you ni.. anak2 saya pun all boys, 5, 4 and 1 yo.. yang besar2 tu panggil loceng dia orang 'tot*h'.. ada satu malam tuh suruh yang 2nd pergi kenc*ng before tido, dia kata "tot*h adik dah lembut, dah takde air".. alasan sebab takmoh gi kenc*ng... hihihi...

    ReplyDelete
  3. lawak la usamah.. hihihi..

    ReplyDelete
  4. haha..kalu taw dek a.samad said kne mrh ni...haha

    ReplyDelete
  5. adoih la..lawak tul :gelak nak pecah perut:

    saya pun ade 3 boys...

    ReplyDelete
  6. salam kak ct..... macam2 kerenah anak2 kan... emmmm bab wanita bertudung labuh tu kak ct jangan terasa ya... saya dah cakapkan tak semua yang bertudung labuh tu jahat.... saya mintak maaf kalau akak terasa.... banyak2 minta maaf....

    ReplyDelete
  7. adoyaii... kenapala 'loceng' yg dijadikan kata nama tak berapa khas tu

    ReplyDelete
  8. Kehkehkeh...ana gelak sampai guling2.Anak menakan ana ada 2 boy,ana bahasakan 'bird'.Agaknya kalau dah kenal bird yang sebenar nanti,jd lagu tu jugak kot.

    ReplyDelete
  9. tak salah dia la tu.. dah kata loceng, hehehe

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!