Wednesday, July 28, 2010

Hati-Hati Pilih Mainan Anak

Bismillah,




Ini adalah sedutan dari kisah benar. Kisah ini terjadi semasa kami masih lagi di Parit Buntar. Akibat dari kerap membawa anak ke kedai semasa ketiadaan abah mereka maka anak2 perempuan saya yang manis teringin sangat nak anak patung ala2 Barbie tu. Macam selalu saya tanya pendapat abah diorang dulu dan bila abah diorang kata OK, maka tak tunggu lama lah ai pergi beli anak patung tu.

Alih2 bila sampai rumah opah, mak saya pun kate, "Nape tak beli Baby doll, kan tu lebih sesuai untuk didik budak2 daripada beli anak patung yang berlurah. Anak kita tak naik lagi bukit atas dada, alih2 anak dia dah ada bukit."

Huhu...memang pun terasa silapnye teknik beli anak patung tu. Harga RM 8 lebih kurang. Arwa siap breastfeed baby dia tu. Asmaa' pula kejap2 tukar baju semua. Huah huahhh... Mmm, tak pernah pun tgk korang tunjuk kat dalam blog korang belikan anak patung tu kat anak korang. Tapi tak pela..ini untuk pesanan in the future. :)

5 comments:

  1. my hubby tak suka aku belikan barbie doll ni tp me teringin sangat jugak nak belikan satu, siap rumah2 semua tu..teringinnnnn sangat sebab ms kecik2 dulu tak mampu nak beli..hehehehe.eh, aku ker anak nak main ni?

    ReplyDelete
  2. x penah belikan baby doll pada anak, sebenarnya maknya teringin gak nak beli tapi fikirkan apa lah pekdahnya, sebab xde baby doll aiesyah main baby2 dengan koala yg ditinggalkan sepupunya.. hehe

    ReplyDelete
  3. saya mmg tak pernah belikan kakcha barbie.. tapi masa 3rd birthday dia dulu my best fren hadiahkan barbie pegasus tu.. mmg lah cantik cik mek tu... tapi yg kelakar kakcha tak minat pun barbie.. dia lebih teruja patung ultraman.. sudahnya, barbie tu dok elok2 dalam kotak dia jadi perhiasan aje..

    skrg umur dia dah 5yrs pun masih gigih main otromen.. :)

    ReplyDelete
  4. xpernah beli kan doll...selalu beli ball...kartun2...spongebob..huhu

    ReplyDelete
  5. elissmie, dulu hb saya pun tak suka jugak tp kesian pulak dok asyik mintak kan...lepas beli sekali aritu n rosak, diorang dah tak mintak lagi

    k.wan, rasa2 baby doll boleh kot nk pupuk kasih sayang...kot aje...ahahaha...arwa saya bantal peluk baby pun dia BF kan

    pertmuffin, hohoho....kakcha tak main barbie? sabo je la...

    eT, spongebob yang skema.... hihi

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!