Tuesday, July 06, 2010

Sorry, Wrong Nombot :P

Bismillah,

1st time nih guna Draft Blogger mcm yang dicadangkan dek k.yong semalam. Memang rasa sangat best dan lagi syoklah jawabnya blogging. Ada beberapa hari lepas, saya kata hati tak keruan itu, dengan ini saya umumkan saya dah semakin keruan (apakah??). Saya dah tulis beberapa perancangan dan apa yang perlu saya buat mula2.

Mula2 sekali adalah memastikan rumah saya kemas :P Semalam Nejad ku yang cantek dah buatkan tempat gantung baju yang panjang dan saya terkebil2 nak bilang berapa manyak hanger lagi saya nak beli supaya semua baju digantung :P Selepas tu saya akan isytiharkan rumah ini sebagai 'rumah tanpa baju yang dilipat'. Mesti ramai yang berebut2 nak jadi surirumah kalau macam ni :D

Ops..apehal tajuk dengan isi tak kena langsung ni ha.. Sebenarnya lama sudah simpan tajuk ni semenjak k.Wan Anie buat entry ini. Saya pernah sekali tersalah hantar SMS kat laki orang. Nasib baiklah ayatnya taklah sampai tangkap leleh. Saya cuma mintak sorry sebab tak sediakan makan pagi sbb penin kepala tak larat nak bangun pagi. Lepas tu saya kata kesian kat suami saya sbb kluar tadi tak makan.

Tup..tup..tepon saya berbunyi. Sekali tengok namanya, apehal laki org ni tak pernah2 tepon saya tiba2 pulak tepon. Yang kita ni mmg kompomlah tak bangun tido lagik. Pastu terlintas yang saya dah tersalah hantar SMS tadi. Terus saya tekan butang merah. Ingatkan abisla..rupanya tak, dia itu siap dail sekali lagi. Waaa.... terketar2 okeh nak angkat tepon.

Dialognya lebih kurang gini :
Di sana : Sape tu?? (Garang tu suara perempuan)
Di sini : Pijah ni k.Nie (Nasib baikla aku kenal bini dia....waaaaa)
Di sana : Pijah mana??
Di sini : Ala...dulu keje KB, pastu pindah Jerteh tu, skang kat P.Buntar... erk, saya salah hantar SMS ek tadi??
Di sana : Yang mana ek??
Di sini : Bini abemat keje Jelawat aritu...
Di sana : Oooooo
Di sini : Sori k.Nie, mamai gile tadi mmg tak perasan hantar kat sape..

Pastu kitorang pun sembang, hilang abih penin penun tadi..wakakakaka....Yang ni kiranya jarangla berlaku. Yang kerapnya saya nak hantar mesej kat org lain, terhantar pulak kat suami saya. Terpaksala dia send balik kat saya supaya saya dapat send kat orang lain pulak. Kalau spesis mcm saya ni mmg cepat kantoi la kalau ngelat apa2 dari suami...huhuhu...

Lepas tu, tepon kitorang berdua jugak sll jadik mangsa seolah2 pemilik asal tepon ni berhutang dengan bank lah, tak semestinya kita pegang nombor tu maknanya kita kenal dengan pemilik asalnya. Ni macam kita pulak yang berhutang kena jawab serba serbi tiba2. Serabut betul.. Tepon saya lagi best, selain company2 tertentu nak cari org tertentu, ramai jugakla yang tepon nak beli simen!!

Pastu baru ni ada org hantar mesej macam ni kat saya :
Org tu : Askum, Buah nyo, buoh kelapo, nok tanyo, dok wak gpo...
Org ni : W'salam, sape tu?
Org tu : olo...wk xkenal plk doh
Org ni : Sape?
Org tu : Adam
Org ni : Salah nombor ni, saya tak kenal Adam
Org tu : Xleh, dio kna kwn
Lepas tu malas saya nak layan. Sah2 dah orgnya ngaku nama Adam.. Suka suki dia je nak hantar mesej. Kalau budak ni tau anak makcik dah 5 org mesti menyesal hantar pantun Kelate tu..ahahaha... mujurla jugak saya pilih jln selamat tak jawab pantun dgn pantun.. Kalau tak ntah melarat sampai mana.

Huhu...macam2 lah zaman skang kan... kalau dulu buat2 salah nombor tepon rumah lepas tu melarat2 sampai kawin. Zaman skang lagi mau kene hati2 sebab banyak sangat dah cara yang menyebabkan kita terpesong. Eh, baca juga link saya yang ini ek utk tahu ada perempuan salah nombor tepon suami saya.

So, pengalaman korang mcm mana???

5 comments:

  1. akak kalo nombor tak kenal mmg buat deek jerk ..

    kose ah nak layan ..hihihi

    ReplyDelete
  2. pernah gak..
    tp bila tau salah nombor..sampai sudah tak contact..jahat kan..hehhe

    ReplyDelete
  3. hehehe...kes naye tuh sampai bini org tuh tipun balikkkk...kalau sya pun mau terketar2x...tp berani kerana benar...hihihihi


    sya punya no tipun plak toke2x cina selalu salah call...

    ade tu siap bgtau "hallo...$^$^*&^&^^ sapuloh ribu tak mau lagi ka?"

    nak je sya jwb "mauuuuuu" hohohohoho

    tu la kalo saya tgk hp no yg keluar tu sya tak kenal...sya angkat tp selalu sya diam dulu...biar org blah sna ckp dulu...hehehehe

    nway..zmn skarang mmg kne hati2x...ada yg sengaja tersalah tipun...nak ngorat...nak korek no bank...Ic...so just becareful..

    ReplyDelete
  4. salam.
    i pun pernah gak, pompuan call tanya sapa I? I jawab la u sapa? dia kata dia nak cakap ngan sapa tah, I dah tk ingat, nama orang lelaki.. bila i kata tak kenal, and dia salah nombor, siap marah2 tuh, kata i tipu....sabo je lah.. pas tu call lagi tuh, guna no lain lak.. dia mati2 ingat i ni agaknya gilpren boipren dia kot.. padahal kita anak dah bederet...hehehe..

    ReplyDelete
  5. hahhahha..laki i dulu pun tertelefon i jugak, padahal nak tepon org lain..dari kawan terus jadik rapat n rapat lagi..hehehhehe

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!