Thursday, May 28, 2009

Langit Tidak Selamanya Mendung :)



Bismillah,

Kesukaan saya pada hari ini, adalah apabila buka blog dan tgk kat shoutbox saya ada nota yang bertulis ini :

mombloggersplanet: Congrats! You're one of the consolation
winners of Mother's Day Contest at MomBloggersPlanet!Check your email on how to
claim your prize. All prize must be claim by 1st June!

Tahukah kalian yg saya hari ini dilanda huru hara. Saya malas nak sebut sebenarnya tapi saya rasa ada hikmah juga jika saya menulis tentangnya, jadi ibu2 yang membaca harapnya akan membuka mata dan menyedari hakikat 'langit bukan selamanya mendung' he he...

Huru hara saya dihari ini

  • Bangun pagi lambat
  • Sakit leher belah kanan (tidur buas kot)
  • Uwaiys pee pee atas lantai N Arwa tergelincir di atasnya
  • Bank tepon bgtau duit tak cukup, actually saya ingat saya tulis tarikh cek 29/5 tapi rupanya saya tulis 29/4 dan Cina yang amik cek dari saya tak tegur pun!! Aku nak buat mcm mana dengan orang Cina ni (korunk, saya dah tepon dia dan adalah sikit menggunakan ayat Thundercat utk me'laser'...)
  • Then Uwaiys pee pee again atas karpet 'Selamat Datang' kat kedai
  • Saliran air singki tersumbat so that air bertangkung di bahagian saya selalu memasak
  • Lauk yang saya masak bajet utk dua hari rentung bila saya tak ingat nak tutup masa anta Asmaa' & Usamah pergi sekolah tadi
  • Muka malu sebab tak ingat nak bawa report card Asmaa' kepada cikgu dia
  • Abah saya tepon membebel2 sbb kuda terlepas kandang (actually org yg kutip kelapa sawit masuk dalam kandang kuda tak reti nak tutup)

Uuu...yang lelain rasa mcm takde (jgn bimbang saya belum sampai tahap meroyan...kiki)

Tapi, bila tghari aje, saya mula dapat beberapa perkara yg menggumbirakan :

  • Polis yang bayar ansuran dari kedai saya bayar dengan amaun yang membuatkan saya senyum dalam hati (ayat marketing Cina neh)
  • Saya balik dari kutip hutang tadi, tgk2 suami mithali ku sdg menyapu sampah, igtkan dia buat gitu2 aje rupanya dia betul2 sapu plus simpan tilam yang tadinya saya tak lipat lagi (kami tido atas toto ajek)
  • Udahlah dia sapu sampah dan simpankan tilam, dia pomenkan saluran yang tersumbat tadi juga (adik2 yg tak kawen lagi...ada baeknya korunk tya bakal suami anda adakah dia sejenis orang yang pandai mereka2 seperti suami akak...kiki..p/s : jgn cari laki aku sudah). Alangkah baeknya jika dia basuhkan CD juga..he he
  • Bila turun bukak blog tgk2 ada pesanan di atas lagi, yahh..walaupun saguhati tapi rasa mau melompat2 setempat weih... :P (perak lama tak dapat hadiah!!)


OK walaupun notes tentang benda yang menyusahkan hati lebih banyak dari notes utk benda yang menyenangkan hati, saya masih mampu melupakan kesesakan pagi tadi. Tapi syaratnya, jangan lah pulak asyik kenangkan benda yang dah lepas. Beginilah saya bila ditimpa apa2 yang mendukacitakan.

Saya akan cuba juga membuka mata, walau ada orang yang memperlekehkan saya, mereka masih tidak menapak di tempat saya. Janjinya, saya masih ada jiwa untuk membangunkan hari2 saya kemudiannya. Mmm...kerana kita ada iman, maka dengan itu kita diuji. Jangan bimbanglah dengan ujian kerana ALLAH dah janji Dia akan menguji kita jikahanya kita dapat mengatasi ujian itu. Percayalah...kerana saya percaya itu...



Ini adalah pilihan saya untuk hadiah consolation tu...tolonglah kata cute utknya. Thanx http://www.alicewonders.com/!!

Dibawah ini pula senarai nama pemenangnya...

2 x Grand Prize: 1 bag of her choice + 1 Pursehook Most fashionable read:

http://azzamoro.blogspot.com/2009/05/mombloggersplanet-mothers-day-giveaway.html

Most creative and entertaining read:

http://lili-precious.blogspot.com/2009/05/great-giveaway-tale-cyber-version.html

15 x Consolation Prizes: 1 Pursehook of her choice (while stocks last)

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!