Monday, September 27, 2010

Seronok Tak Tentu Pasal :p

Bismillah,

Ades, arini dari bangun pagi lagi saya rasa seronok..ada banyak perkara yang dalam perancangan berjalan dengan lancar. Kalau dulu saya share in detail dalam ni tentang kehidupan saya. Tapi saya mula sedar tindakan saya tu mungkin akan membuatkan orang lain terasa kurang dalam diri. Kalau share pasal kisah sedih pulak, nanti kang family saya akan risau pulak. So, lepas ni saya akan cuba lebih selektif dalam menulis blog ni.

Semalam pula adalah hari yang gagal menyediakan sekeping entry. Alah...memang takde sapa nak heran pun. Tapi selaku orang yang suka tengok angka Nuffnang up, up and away maka kene buat sesuatu yang boleh meningkatkan trafik kans...

Oh ye...saya seronok2 hari ni bukan apa pun. Pepagi lagi tengok gelagat Ahmadi...bangun2 pagi dah korek hidung Usamah. Kemudian dia sapu rumah merayap satu rumah, bila dah agak2 mengantuk baru minta susu dan tidur semula. Lepas tu tengok gelagat tokki diorang...tu pun benda lawak jugak...


Norhafizah Madzlan Pakcik Madzlan pagi ni saja dah 3 kali ulang balik rumah...mula2 tinggal spek, ni sekali dah pegi jumpa geng basikal antik boleh patah balik amik album gambar basikal dia...nasib baik takdak lori, kalau tak dengan lori sekali dia angkut pi tunjuk...abah..abah, comel betul!!

19 minit yang lalu ·  · 
    • Norhafizah Madzlan eh...bukan angkut lori tapi angkut beskal...
      18 minit yang lalu · 
    • CIk DLa pak long hebat!! hihi
      11 minit yang lalu · 
    • Norhafizah Madzlan Tiap kali dia patah balik ayong tengok mimik muka dia, sekali tu masam la pasai tinggai barang...ni dah nak amik album boleh pulak dia sengih2 time nk bukak pintu...dan2 nampak kita berenti senyum tu punya nak cover!!


Sebab dia adalah sangat fanatik dengan benda2 antik ni maka kene patah balik umah amik barang pun tak jadik hal.. Masa saya tanya tu dia boleh kata, "Tadi sampai2 sana depa dok tunjuk basikal lama depa, aku punya lagi A...". Woh...anak abah pun tak pandai sebut A lagik!

Lepas tu dapat mesej dari abah diorang pulak. Katanya nak mai amik arini...yang ni lagik best. Walaupun syiok dok Parit Buntar ni tapi sapa la yang tak syiok kalau jumpa Encik Suami pujaan hati hamba tu kan. Anak2 seolah2 lupa kat abah diorang tapi ada sekali tu diorang call, abah diorang umpan dengan kolam mandi (sekenhen lagik tau-tak kose beli yg baru). Maka berhari2 jugakla budak2 ni ajak balik sana.

Kemudian Wa diorang ni kidnep kanak2 ni, tiba2 malam tadi balik sini dah bagitau, "Kami tanak balik rumah tokku.." Haip...ntah apa la maktok hangpa perdaya kan hangpa sampai takmau balik rumah niii??

Selain tu, semalam dah berjaya angkut almari saya di rumah Parit Buntar bagi kat Epit. Seronok tengok dia dapat almari dah. Tu almari plastik dari tauk saja, baik hang bagi kak tau...

Sekarang tengah belek gambar anak2 kat tepi sungai. Sangat seronok tapi nantilah tunggu balik sana baru umi upload gambo korang. Sesungguhnya tengok gambar korang ni tak pernah jemu. Malah, tanpa ada dialog pun kami boleh ketawa.. OKlah...kan dah kata seronok tak tentu pasal.. so, abaikan saya ek...ehehehe...

**Dua tiga hari ni takde entry balik la nampaknya..huhuhu...babai Pt Buntar, nak balik Pasir Putih dah..

4 comments:

  1. dok Parit Buntar lg. lama cuti raya ye.

    ReplyDelete
  2. lama cuti yer pija.. setuju sgt dengan perenggan pertama punya point tu! ada rasa serba salah kalau berkongsi semuanya..

    ReplyDelete
  3. k.Nur, hehehe...saya telah melampaui batas raya kali ni....huhuhu

    K.Latie, mm...padahal kita bukan 'orang yang ada' sangat but still masih buat orang rasa 'tak ada'.. :|

    ReplyDelete
  4. pija..
    seronok takpe
    memang baik utk kesihatan
    hehe

    amboii... raya sakan nooo

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!