Thursday, February 09, 2012

Setongkol Kayu Pemotong

Bismillah,

Suami saya bawa balik setongkol kayu pemotong. Saya tanya nak buat apa sebab kat rumah pun dah ada papan putih tu. Katanya, "Senang nanti umi nak potong itik ke, ayam ke, daging ke...". Haha.. ni yang ai lemah ni bukan apa, saya walaupun berumur 32 tahun belum tua lagi tapi kalau bagi ayam ke itik sekor, terus jadi lumat macam sambal belacan... kehkeh...

Lalu saya cakap kat suami, "Erk... Umikah??". Dia pun buka cerita :

Ada seseorang di sini bila isterinya suruh dia pesiang ikan, terus dia amik ikan tu tauk kat sungai. Bila bini dia tanya dia kata, "Ho doh tak mau pesiang sangat!?"

Amboi pakcik, garang sangat kot lagu tu?? Tak baik tau. Betullah makcik tu pun silap kona kot tapi kot ya pon cepatnya pi buang ikan tu. Baik mai hantaq rumah kami lah. Jadi untuk entry ni, saya nak hantar kalian membaca tulisan Ustaz Hasrizal Saiful Islam ini.

b0378

Saya pun banyak kot buat silap. Nak mintak tolong tapi telah menggunakan nada menyuruh. Saya mohon maaf pada suami saya lah kerana kesilapan itu. Mujurlah dia seorang yang pemaaf dan pasrah je dengan ke'kerek'kan biniknya. Ampun abam!!

OKlah.. cannot write long-long (kahkahkah)..later I write again eh...



IRBK1003 Indahnya Hubungan Suami Isteri
Dato Abu Hassan Din Al-Hafiz

RM25.00  

MRBK1036 Setiap Hari Adalah Honeymoon
Kamarudin Ibnu Mikam

RM15.90  

KPBK1008 Begitu Romantis Rasulullah
Muhammad Abu Syauqi Banna

RM16.00  

KPBK1012 Belajar Romantis
Zainuddin Qasim

RM18.90  





Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!