Saturday, April 28, 2007

I'm Still Alive

Just nice kalau tak BCB nih akan kene langgar.. Bank tu kalau pecah uiiyyoo!!!
Bayangkan kalau ada seseorg melintas secara kebetulan di sini?
Erk keciannya signboard Gelombang Biru yang selama ni megah disini. Sudahlah jatuh, dipijak pula...OO..Kan dah takleh guna takpe leh buat yang baru :)
Cuba perati depan lori dekat sangat dah kan dgn bangunan UMNO nis..

Assalamualaikum,
Uh ngeri tak tajukni? Kalau baca sekali lalu mmg nampak tak ngeri tapi kalau difikirkan selalunya org dgn jenama sitisifir10 ni anto emel, tiba2 dah takde dah. Kalau org tak heran saya tak kecik ati tapi saya dah ramai kawan yang boleh dijadikan kawan dlm ertikata sebenar mll emel2 saya.

Alkisahnya, pagi tadi saya nak beli tisu. Sebab nak beli tisu, kasut saya kene lecah smlm kat satu tempat ceramah. Lagipun nanti susah org nak pakai Contact Lens kalau takde tisu. Ah, ni semua alasan. Sedang saya melangkah kaki, mengelak lopak2 yang basah atas tanah, tiba2 ada benda bergegar2 bunyi.

Saya memang nampak real kejadian ni betul2 depan mata. Kamera dalam handbag, mmglah takdan nak tangkap dia berlanggar. So, saya patah balik kedai tpt saya bekerja dan ajak member pergi tgk. Mcm biasa mestilah kita doakan moga tak ada apa2 yang berlaku. Org pun memenuhi jalan.

Alhamdulillah memang tak ada kemalangan jiwa tapi pemandu kereta tu dibawa juga ke sepital tapi khabarnya tak ada apa2 yang serius, mungkin sedikit luka sbb cermin pecah. Adus teringatnya masa saya dan suami eksiden masa dulu. Bila teringat balik saya akan sentiasa mengingatkan suami supaya berhati2 ketika memandu. Kemalangan akan berlaku tanpa kita duga.

Apekah kempen saya hari ini?
1. Bersediakah kita melalui kematian pada bila2 masa? Jika saya terpergi awal seminit dua mungkinkah juga saya ditimpa apa2. Maka wajiblah saya bersyukur kerana nyawa saya masih dipanjangkan. Bukan sekali ini perasaan ini datang, sudah 3 kali. Dua kali sebelum ini masa kami eksiden yg pertama 26/12/06. Ah, nak try aa letak gambar tgk kat blog saye eks.. Masa tu anak2 takde, alhamdulillah dan saya berpengalaman tidur di lantai hospital utk menemani suami. Yg kedua selepas bersalin tapi yg 2nd ni takde kerosakan kritikal alhamdulillah..cuma baby saya yang tak sampai 2 bulan ada.


Kerana ini, suami saya tidak boleh berjalan dalam 6 bulan kerana kedua2 tulang tumit pecah abish. Akibatnya, sehingga sekarang dia berjalan pon slow2 aje takleh laju2. Tapi alhamdulillah, saye takde pape...
2. Semasa memandu hati2lah. Saya tak pandai mana bab ni. Tapi rasanya ceklah tayar, lampu2 yg berkenaan, minyak dan beberapa perkara lain. Mcm lori nih, tayarnya pecah dan dia telah melanggar tebing jalan ke jln seberang. Kebetulannya ada kereta dan terpulas lah kereta tu ke arah bertentangan.

3. Sentiasalah kita saling ingat mengingati tentang hati2 di jalan raya nih. Kalau nampak suami bawak laju, cakaplah apa2 yang boleh me'reduce'kan kelajuan dia. Ayat feberet saya kalau ada yg nak guna. "Abg, bayangkan mcm mana kalau kita eksiden aritu anak2 ada bersama." Demi kasih seorg ayah, dia akan berhati2 semasa memandu.

1 comment:

  1. Anonymous8:09 AM

    Innalillahiwainnailahirojiuunn..

    ni tanda pengampunan terhadap dosa2 kita..

    owh betapa Maha Pengasihnya Allah pada hamba2Nya..

    la tahzan..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!