Sunday, April 29, 2007

Nak Beli Umi Lain!!



Sangat Innocent, Am I?
Assalamualaikum,
Huhu...Sedih tak dengar? Anak sendiri yang umur baru 3 tahun dah nak beli umi lain. Waaa........saya dah melupakan kata2 yang kluar dari mulut Asmaa' ni tapi setelah berfikir perkara apa yg mahu ditaip hari ni, serasa mahu terkeluar semula airmata saya.

Teringat saya tak pasti dimana tapi rasanya di http://www.tranungkite.net/ ada seorg ibu bercerita anaknya mahu keluar dari perut mak lain. Tak sedih ke? Saya baca cerita org dah cukup sedih tau. Ni pulak yang jadik kat diri ku sendrik...Uhuk..

Puncanya, dia terkencing kat luar bilik air. Mungkin silap saya juga ye sbb tak memantau berapa lama dia bertahan tapi rasanya sekarang dia dah jauh berubah. Kalau dulu kene kerap bertanya, sekarang dia yang bgtau sendiri. Tapi mungkin sbb terlalu ralit sangat bermain sampai dia tak teringat.

abah dia pulak sedang keletihan. Saya pulak tgh kelaparan. Jadi kitorg pakat nak denda dia. Bukan pukul pun, cuma kata kakak duduk la situ umi dgn abah tamau angkat. Tak sampai pun seploh minit uhuk. "Kakak nak beli umi lain, Kakak nak beli abah lain."

Nasik yang masa tu dalam mulut tiba2 tukar jadi batu. Air mata mengalir automatik. Tak laju tapi Tuhan sahajalah yang tahu perasaannya bila anak kata mcm tu. Ya, Asmaa' masih kecil tapi bg saya, saya tetap mahu anak saya tidak berasa kecewa dgn saya. Saya mahu anak saya rasa saya berharga dalam hidup dia. Ah!!Gagalkah saya ketika ini?

Perjalanan Asmaa' dan adik2 dia masih jauh. Tapi kakak jgn risau, umi rasa umi akan kenang perkara ini bukan sebagai perkara yang melukakan hati umi. Sama-sama kita berdoa moga keadaan akan bertambah baik setiap hari. Nampaknya saya perlu mencari pendekatan terbaik utk memberi pengajaran kepada anak.

MM..Terlalu emosi hari ini. Saya pohon maaf. Telah saya cuba elakkan tapi perkara ini boleh terjadi kepada sesiapa saja. Dia kan masih kecil masih innocent.
Mujur jugak dia mintak nak beli abah sekali. Kalau dia mintak nak beli umi lain je, musti abah dia sibuk2 nak kumpul duit nak belikan umi baru ahaks. Maka bukan setakat nasik leh jadi batu, silap2 lidah umi pun jadik batu nak!!

Macam mana pun, semoga ada manfaatnya pada semua...
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!