Tuesday, March 08, 2011

Hujan : Pereda Stress Yang Mantap

Bismillah,

Saya suka bila hujan waktu siang. Sebab saya boleh tengok hujan turun dari tepi tingkap rumah kami ni. Video di bawah ni saya tangkap masa musim hujan hujung tahun lepas.



Selain melihat titisan hujan tu, dapat juga dilihat burung2 yang terbang. Burung2 tu terbang ke arah depan rumah saya setiap pagi dan pada sebelah petangnya ia akan terbang ke arah belakang rumah. Ia bagaikan ada jadual dan burung2 itu sangat menepati jadualnya. Tanpa hujan, jiwa yang resah juga bisa tenang melihat burung2 yang terbang sekawan itu.


Melihat titis hujan yang jatuh dengan memandang langit sangat menenangkan. Ia bagai memberitahu hidup ini tidak semudah yang kita mahukan. Akan ada ujian dan nikmat yang akan datang dan pergi. Maklumlah, tiada yang kekal abadi di dunia ini.


Juga ketika melihat lopak air. Bagai larut segala masalah yang melanda bersama dengan riak air hujan tu... Subhanallah rupanya dengan memandang ciptaan Tuhan ini maka jiwa kita akan jadi tenang. Maka selalulah mengingati kebesaran ALLAH agar hidup akan selalu dalam keadaan sakinah :)

Tekan butang kongsi di bawah untuk share dengan yang lain ye :)
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!