Saturday, August 13, 2011

Mi Guangzhou Mari

Bismillah,
* Jemput tengok keluaran terbaru buku dan majalah ilmiah di sini.

Sebenarnya, saya teringin sangat hendak pergi ke program KELCHEF. Hari terakhir KELCHEF itu kami memang ada di KB membeli handphone. Cerita tentang saya beli handphone mungkin saya ceritakan di lain kali kalau berkenaan. Masa tu kami pergi ke KB Mall sebab seorang sahabat suami saya memberitahu telefon di situ murah-murah.

Ketika balik, saya dah minta suami saya berhenti di tempat itu. Tapi saya harus akui, kami dan anak-anak telah sama-sama penat dan ketika itu adalah sangat panas. Kewangan kami pun tidak berapa sihat jika perlu berbelanja di KELCHEF. Jadi, saya hanya berdoa semoga jika umur panjang, masih ada lagi KELCHEF ini di tahun-tahun akan datang.

Namun, saya masih dapat merasa sedikit dari masakan semasa krew KELCHEF membuat road tour ke Pasir Putih. Kebetulan sekali suami saya membawa pulang 5 cawan mi yang di bawah ini. Rasanya memang sedap tetapi kalau dimakan selama 3-4 hari berturut-turut memang boleh muntah :P

Semasa saya berjalan ke tempat orang, saya fikir saya boleh explore makanan orang tapi ternyata tidak. Saya sangka saya tidak cerewet tetapi jika untuk 3-4 hari mungkin tidak. Pelik juga sebab saya memang suka makan tapi hakikatnya nasi dengan lauk ringkas di Malaysia adalah lebih mengenyangkan :)



Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!