Saturday, September 27, 2014

Ujian Telur Mentah Pada Madu Tidak Valid

Bismillah,

Ada kawan2 juga yang tanya boleh ke buat ujian telur untuk pastikan keaslian madu. Ada yang kata letak madu asli, dan letak telur maka ia akan jadi setengah masak. Sebenarnya ujian ini juga tidak valid..

Telur: Madu tiruan juga dapat menghasilkan kuning telur setengah masak. Si penipu ini akan mencampurkan kapur yang bersifat panas di dalam madu tiruannya dengan kadar tertentu sehingga boleh menyebabkan kuning telur akan setengah masak. Awas, sangat berbahaya terhadap kesihatan organ dalaman!

Bayangkanlah.. orang yang nak menipu sanggup buat apa sahaja untuk membuktikan madu mereka asli. Cara nak tutup satu penipuan adalah dengan membuat penipuan yang lain.. mmm.. yang jadi mangsa adalah pengguna..

Dan kalau jadi apa2 pada kesihatan pengguna tu, tak pasal2 ia akan menjadi fitnah kepada madu. Sedangkan yang jahat adalah manusia yang tamakkan keuntungan.

Jadi saya menyeru kepada kalian supaya biasakan diri dengan menggunakan madu asli. Hanya dengan cara membiasakan lidah kita sahaja dapat membezakan madu dengan air gula.

*buat masa ni stok madu tidak banyak.. kami sedang mengusahakan untuk mendapatkan stok madu lebah hutan lagi. Jika kalian mahu, bole sms atau whatsapp 0199515058 atau zauji 0199235058. Kami jarang offer di fb sbb ramai regular customer selalu repeat order dan melalui grup whatsapp :)

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!