Thursday, November 13, 2008

HAPPY BIRTHDAY MY SON


Bismillah,

Maaflah dah lama juga saya tak menulis apa2 buat tatapan mereka yang menjenguk ke sini. Hari ini saya rasa dah bosan sangat mengadap benda yang saya rasa tak medatangkan ketenangan kepada saya. Ada baik juga saya menulis dan tumpang gembira jika ada yang gembira membaca tulisan saya.

Anak saya dah besar!! Uwaiys sekarang dah cukup dua tahun pada 11 Nov baru ni. Hepi besday juga buat Azim Fahmi (anak kepada Azee Azwani & Fadamin) juga buat Macik Ida Sofina yang sama2 lahir pada tarikh ini. Maka dengan ini, maka mereka2 ini telah membesar dengan jayanya maka bersyukurlah dengan panjangnya usia ini.

UWAIYS..menjelang harijadinya dia telah menjolokkan sesuatu ke dalam lubang hidungnya yang comel. Ini menyebabkan kami bergegas ke dua klinik untuk tahu adakah benda tu masih dalam lubang hidung Uwaiys atau tidak. Di klinik pertama, bila melangkah masuk je ke dalam bilik Doktor di Poliklinik Kumari di Parit Buntar, Uwaiys mula mengamak.

Yang saya tak minat adalah muka doktor yang tak tunjuk walau sedikit minat pun untuk cek anak saya, sedang saya sedang dilanda GUBRA yang tak berkesudahan. Sapo lah yang tak risau kalau ada benda masuk idung anak weih... Dah lah tu guna torch light dan suluh tanpa cuba untuk pegang Uwaiys. Sampai tahun depan pun apa yg kau boleh nampak hanyalah bulu hidung Uwaiys je lah.

Dengan ini, saya akan memboikot klinik ini pulak selepas boikot kedai gambar Cina bulan lepas. Maka berani2lah buat muka tak puas hati pada saya yang sedang memberi sokongan kepada klinik ngkau. Ha ha... Jadi, kami pergilah juga ke klinik Pakar Kanak2 Ho yang memang sll kami pergi selepas mendapati klinik Bersatu dah tutup.

Seperti biasa Dr Ho sentiasa menghargai kedatangan kami, dan staff2 dia juga dah maklum nama Uwaiys. Bukan tu yg saya mahukan tp sekurang2nya diorg tak buat muka mcm sy tak mampu bayar servis diorg. Walaupun 3 org digunakan utk memegang kepala Uwaiys utk memberi laluan kepada Dr Ho memeriksa Uwaiys, dan kelihatan agak ganas tp sy puas hati bila dia betul2 mencari kemungkinan ada benda yg masuk idung Uwaiys.

Anyway, saya teringin ucapkan terima kasih kepada Dr Ho dan staff2nya kerana meyakinkan kami tak ada apa2 yg melepasi hidung anakanda beta.Bila dikenang2, serasa mahu ketawa aje. Uwaiys adalah seorang anak yang lucu, lucu la sbb pandai buat lawak.

Masa Hasanah & Fahmi datang aritu pun dia tunjuk stunt ntah macam mana sampai separuh badan dah termasuk dalam kolam ikan abah. Muahahaha...separuh sbb separuh lg kaki dan tangan dia paut pada kolam tu...kalau tak, luncun lah dia...ha ha. Uwaiys juga berani.

Berani kerana walaupun lampu ditutup habis seluruh rumah, dia berani berjalan sensorang ke dapur. Memang takde hal punya kalau ke dapur dalam gelap. Macam malam tadi, Asmaa' dan Usamah dah lena. Rumah dah gelap. Kami intai Uwaiys dari bilik yg lain dan dia relax je pegi ke tangga utk tgk sama ada kami ada ke tak di situ.

Bila dia tgk tak ada, dia masuk dalam bilik dan duduk je senyap. Takde pun nk nangis2. Kalaulah Asmaa' dgn Usamah..woh boleh pecah rumah kalau nangis secara beramai2...ha ha.. Mmm, dah besar pun masing2 dan umi risau umi tak menjadi best teacher to anak2 umi. Ya ALLAH berikan daku kekuatan itu...
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!