Monday, August 21, 2006

Faktor Penentu Hubungan Seksual

Assalamualaikum,

Wah.. wah siti kali ni tajuk agak advance pulak. Tajuknye aja tau..isinya bagi saya biasa2 aje..mungkin ada yang berfaedah boleh lah ditatap utk dijadikan panduan. Kalau rasa takde pekdah abaikan aje.. bagi sesetgh org perkara nih penting malah jatuh mandatory pulak tapi bagi sesetgh org mcm yang belum kawin mungkin takde guna tapi mungkin boleh jadikan satu ilmu…

Apa yang saya nak timbulkan di sini, adalah bagaimana kita boleh menggunakan faktor2 ini utk mengembangkan lagi erat satu perhubungan di antara suami isteri..tak kira la bini 1st ke, 2nd ke…so on ke…ahaks….

Bagi yang baru2 aje kawin xtvt ni memang masih hot, masih baik tapi, bila sepasang suami isteri tu dah mula ada anak, aha….mcm2 la jadik. Bini mcm kene pam la sbb tak maintain saiz, pastu bini sll menolak la sbb letih layan anak lagi, keje umah lagi, kalau bekerja lagi la letih kan?

So, mcm mana nak elakkan kejemuan terhadap pasangan…? Mungkin factor di bawah boleh diambil kira…

1. Hubungan akrab dengan pasangan (verbal intercourse)
Ambilla masa dalam sehari bersembang2 laki bini tak kira la topic ringan ke, berat ke.. Kita jangan la jadikan orang lain utk kawan sembang n then bini kita hya tpt nak melampiaskan nafsu aje. Mana bini tak marah kan? Melalui sembang2 yang nampak mcm takde fungsi nih, sebenarnya isteri akan merasakandirinya tetap menjadi perhatian suami dan mestilah dia takkan menolak kalau suami dia ajak utk bersama.

2. Hubungan emosional yang akrab dgn pasangan (emotional intercourse)
Bagi kami org perempuan ni, kelihatannya emosi atau perasaan adalah perkara yang teramat penting. So, kalau ade yg menyusut mcm sblm kawin sll kata I lebb u lah, saya sayang kamu lah, takpun sblm kawin panggil dinda kanda tapi lepas kawin aku kau aje… maka menurunlah emosi isteri..

Juga suami, dia suka apa kalau bini puji dia walaupun dia hanya berjaya masak mi segera time bini dia tgh sakit ahaks… even dia beli makan pun puji la dia baik sbb at least kita dapat berehat satu hari tak payah masak.

Cara lain, bila kita dah reti mana yg pasangan kita suka dan tak suka maka buatlah yang sepatutnya utk lebih menjaga perasaan.. yang dapat hasil yg best pun bukan org lain, kita jugak kan…?

3. Hubungan fizikal yang akrab (physical intercourse)
Apa maksud hubungan fizikal? Ala mcm menyentuh, membelai, mencium pasangan. Dengan sentuhan, tubuh kita nih akan mengeluarkan endorphin. Bahan kimia ni akan memberi kesan yang menyenangkan baik bagi yg menyentuh mahupun yang disentuh. Lagipun ni kan cara nak bgtau pasangan betapalah aku menchentai mu sayang.
Ada kajian menunjukkan anak2 ke, binatang dan orang sakit akan menunjukkan perkembangan yang lebih pesat kalau dibelai2. kalau org tak sakit, lagi la baikkan?

4. Hubungan spiritual yang akrab (spiritual intercourse)
Part ni even saya letak kat blkg sekali tapi bg saya skemanya adalah di hadapan sekali.. beribadah bersama2 pasangan dan anak2. dok sama2 solat, baca Quran, buat halaqah dan apa2 lah selain dari mengembangkan minda dgn berfaedah hubungan sesama ahli keluarga akan lebih menjadi… cubalah!!

Begitulah alkisahnya perkara yang perlu dipandang oleh pasangan. Sama2 lah berdoa mudah2an perhubungan kita dalam rahmat ALLAH kerana tanpa rahmatNya, kita bukan siapa2…

salam,
YM : sitisifir10
0199147161
sitisifir10@yahoo.com
http://sitisifir10.blogspot.com/
http://360.yahoo.com/sitisifir10
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!