Wednesday, December 29, 2010

Arwa Hiris Betis Pulak


Bismillah,

payah bebeno nk ejas gambar ni ke bawah. rasanya kecik besar huruf pun xboleh nk ejas. jadi korang bacalah entry hamba ni dgn penuh kesabaran ye. semoga keadaan ni cepat ketemu penyelesaiannya.

usamah tgh letak buku atas riba saya bergilir dengan asmaa'. usamah buat matematik dan asmaa' buat aktiviti dalam majalah aulad. naik kering tekak tlg bacakan arahan dan nak jawab ketidak fahaman mereka.

sekejap td saya review iqra mereka. asmaa', usamah dan uwaiys dah ada track record mereka masing2 semenjak belajar di pt buntar sana. saya rasa rekod tu bagus utk mereka dan mudah juga saya pantau mereka atas satu2 buku yg mereka guna. bab ni nnt saya kongsikan kemudian ek.

arini nak cerita pasal parut baru anak dara bertuah saya puteri intan payung arwa. arini saya masak sup daging. masa hiris daging tu rasa nak terkucil. so pisau yg memang sgt tajam khas utk potong daging tu saya masukkan dlm singki.

memang masa saya tgh khusyuk potong daging tu arwa dah dtg survey tanya, "umi buat apa tu?" dan saya jawab potong daging. kemudian dia pergi main. tak sangkalah saya time saya melabur tu boleh sempat dia datang kt singki, kemudian memulakan upacara memotong.

barangkali kerana terkujat saya tiba2 keluar dr bilik air, dia terlepas pisau tu dan terkena betisnya. kalau tengok tu nampak mcm calar sikit je tp agaknya bisa kot maka dia garu2 keluarlah darah dr celahnya.

memang berdiri bulu romalah melihat fenomena tu. pisau daging kami ni bukan calang2 pisau ni. tajam dia memang bole putus jari kalau buat main2. arwa nangis sikit2 je dan lepas je saya sapu minyak tyt, dia senyap je siap pesan kat abang2 nya 'jgn sentuh deh, arwa berdarah'.

saya sambung potong daging dan arwa sambung belek lukanya sambil tanya, 'umi, darah ni warna apa?' dan tiba2 saya tgk dia terlena. tak sangka pulak bila abah dia balik, (i've informed him earlier pasal arwa by phone) dia telah menambah kesan khas dengan melalak tak hengat!

dialog
abah : kenapa arwa main pisau?
arwa : abah... arwa berdarah!
abah : tu lah kenapa main pisau?
asmaa' : eh bukan arwa mainlah, umi yg buat!

saya waktu tu baru nk review buku 1 magic english diorang kensel nak review. ok, sgt understood, asmaa' masih kecik but what if my husband trust kids becos kids never lie kan?

nah! ini menjawab kenapa my husband balik td dia senyap aje walau ditanya mcm2. dia boleh tya lak tu, "umi buat mcm mana kakak?" waaaa.... tensinya! kot ye pun saya garang bukan dgn pisau ok.. sememangnya masa kejadian tu anak2 lain mmg xde di dapur.

lps tu saya terus solat asar dan lps tu sy mengucap pjg2. woh..anak2 saya akan saya ajar utk cover saya kalau saya buat salah. ngehngeh..but laterlah..kalau tak mmg boleh peranglah laki bini.

ptg tu, nejad sembelih itik.. dan saya terima itu sbg pujukanlah.. mls nk pjg2 cerita.. suami saya mmg sgt prihatin dgn kecederaan anak2 dan saya akan sll cuba mengelakkannya. tp ye lah, malang mana ada bau, dia pakai deodoran kot!

€#barangkali kande ku senyap sbb lain,daku yg emonasional lebih2.. maklumlah org perempuan.. nak dtg bln lah kot hehe..

Aduhai kawan yang ada FB, tolong votekan Ahmadi ni di link ini :)
Hanya perlu tekan Vote Now dan kalau rajin komen sekali :)
Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

3 comments:

  1. ngeri tgk..
    sbb kite fobia pisau..

    ReplyDelete
  2. huh
    akak lambat sikit ka
    klu aku..
    memamng klu nak kencing ke ape
    aku ltk trus kat blkg stove
    tak pun gantung tinggi2
    aqil tu jgnlah
    sume mak nenek pisau dia dah pandai pakai
    gile!
    nak2 pisau2 kat umah aku sume bangsa mmg buat sembelih2 ok jer.
    aih!!
    kuranglah antaran pasni!
    ekekee.

    soalan..
    lama nak tnyer..
    nnti aku email akak..
    takleh tnyer direct.
    nnti ade yg touching!
    huhuh

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!