Tuesday, December 28, 2010

Teringin Naik Keretapi

Bismillah,

Anakanda hamba sedang tgk CD cerita Nabi Nuh AS. Xsudah2 dari td lagi. Rasanya dah 3 kali ulang. Mintak2 mereka hadam cerita tu baik2. Jgn jadik mcm umi dia, bab sejarah ke sirah ke memang failed.

Mujur saja dulu sejarah lulus jugak lah. Itu pun xberapa nk cemerlang sbb pandai2 buat sejarah sendiri. Cikgu saya pun dah xlarat nak sekeh kepala saya nk suruh pandai subjek dia. Memang saya menganak tirikan sungguh2 subjek tersebut!

Sebenarnya nk cerita pasal keretapi. Kalau serah saya bersembang memanglah sll out of topic gitu :p Dulu kecik2 memang suka bebeno naik keretapi. Perjalanan yang panjang tu sampai sempatlah saya main masak2 dengan kawan sebaya masa tu.

Tapi jgn suruh saya naik sekarang. Zaman seronok naik keretapi dah lama berlalu. Terakhir kali saya naik keretapi rasanya dari KL ke Pt Buntar zaman saya masih belajar atau masih bujang. Seriknya sampai sekarang terasa. Hehehe..

Tapi seronok juga kalau dpt peluang naik keretapi dari area berdekatan ni (rasanya kt wakaf baru) ke Gua Musang. Sekadar nak bg anak satu pengalaman menaiki keretapi. Bg saya komuter atau LRT masih takkan sama kalau naik keretapi.




Sabar ye anak2, one day kita akan duduk dalam keretapi ni dan lambai kepada org yg naik kereta dan tunggu kita lintas depan mereka mcm ni. Abah nak bawak cuma masa je ntah bila agaknya.

Aduhai kawan yang ada FB, tolong votekan Ahmadi ni di link ini :)
Hanya perlu tekan Vote Now dan kalau rajin komen sekali :)
Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

1 comment:

  1. akak pun dah lama tak naik ketapi, last bwk bebudak tu masa ratu pun masih kecik, naik kejap aje dari alor star ke butterworth

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!