Wednesday, February 09, 2011

Uwaiys & Amoi : Arwa & Hingus

Bismillah,

Pagi ni, saya terpaksa kawal anak2 seorang diri. Kalau tak tu, suami ada je kat luar rumah dan boleh terus panggil kalau perlu apa2. Dan kalau temankan anak2 di waktu rehat mereka memang abahnya yang menunggu. Tapi tadi suami saya kata, tak payah pergi pun takpe sebab dia dah pesan pada Usamah dengan Uwaiys yang dia tak datang.

Dia dah pesan kat anak teruna tu supaya basuh tangan sebelum dan selepas makan lepas tu makan sendiri. Saya jadi was-was bukan sebab apa, takut diorang tumpang makanan kawan diorang je. Nak-nak kawan Cina atau Siam. Tapi sbb dah pesan, saya pergi sekadar nak tengok sama ada mereka ikut arahan ke tak. Alhamdulillah mereka makan dengan aman berdua dengan beberapa budak melayu lelaki lain.

Tapi satu halnya...abah dia lupa nak pesan jangan pegang tangan amoi kat anak... Uwaiys dah kalut2 nak lari ke kelas alih2 seorang amoi dah panggil dia suruh tunggu siap sua tangan lagi. Suami saya dah banyak kali kata budak tu duduk dekat2 dengan Uwaiys dalam kelas. Aduiii...bersediakah daku kot2 la satu hari nnt tok besan org Cina?? Kekekekeke....

Uwaiys pakai baju biru seluar putih

Balik rumah tadi pulak saya sambung masak. Abah diorang request gulai tempoyak. Pagi2 bangun gigih cari resepi..apa?? saya memang tiap2 hari bukak buku resepi tau! Huhuhuhu... Kemudian berlakulah dialog ni dengan Arwa.

Arwa : Umi buat apa?
Umi : Umi nak masak tempoyak
Arwa : Kenapa umi masak?
Umi : Sbb nak makan
Arwa : Kenapa nak makan?
Umi : Sbb takut lapar
Arwa : Kenapa tak boleh lapar?
Umi : Sbb nak hidup
Arwa : Kenapa nak hidup???
Umi : Waaaaaaaaa.......tolongggg!!!

Satu lagi....

Arwa : Arwa ada hingus tak umi??
Umi : Ada sikit
Arwa : Hingus Arwa warna apa??
Umi : Putih (padahal clear je..kekekek)
Arwa : Umi ada hingus tak??
Umi : Takde
Arwa : Arwa tengok ade (lepas dia belek hidung saya)
Umi : Mana ada
Arwa : Hidung umi ada hingus bulu...
Umi : Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....kenapa la kecik2 lagi dah sibuk belajar anatomi nak wei?????









Tekan butang kongsi di bawah untuk share dengan yang lain ye :)

2 comments:

  1. hahaha....best apa duk main soal-jawab ng budak2..lama-lama sampai kita pun naik pening dan kepanasan.
    ngeee

    Recent post:
    Membantah kewajipan ke bengkel calon bagi calon pilihan raya kampus UM

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!