Thursday, June 07, 2018

Essential Oil : Gabungan Cedarwood dan Lavender

Bismillah,

Nak share #notaeopija lagi.

Jika rasa susah nak lena, diffuse lavender + cedarwood. Sapu di tapak kaki pun boleh! 




Nota tambahan :

Yang ni info dari bacaan saya, disebabkan cedarwood ni tak ada dalam Premium Starter Kit yang diberi kepada saya :



Cedarwood has a warm cedar aroma. It is relaxing and soothing when used for massage. Cedarwood has a long history of use as a beneficial ingredient in cosmetic preparations for oily skin.

How to Use
Diffuser or apply topically



Gabungan eo Lavender dan Cedarwood
Kedua gabungan eo ni adalah gabungan serasi bersama gittew 😘 kerana ia memberi beberapa kesan yang baik kepada pengguna :

Membantu tidur yang lena :
Biasa dengar kan bau lavender boleh memberi ketenangan dan membantu tidur yang lena. Cedarwood juga! Itu yang sahabat saya kata dalam printscreen di atas tidoq mampuih tu 😆😂.

Ok, kalau tak ada diffuser jangan bimbang, titik saja atas tapak tangan dua titik eo Lavender dan dua titik eo Cedarwood, gosok sikit dan sapu bawah tapak kaki. 

Membantu pertumbuhan rambut :
Testimoni ni saya baca di link di bawah juga. Penulis hanya memasukkan 5 titik eo Lavender dan 5 titik eo Cedarwood dalam botol shampoo nya.

Cuma, nak tambah sikit, kalau betullah tujuan nak bagi menggalakkan pertumbuhan rambut, carilah syampu yang 'sihat' yang menghalang keguguran rambut. Dah alang-alang guna essential oil, perlahan-lahan kita tukar shampoo kita kepada shampoo yang lebih baik.


Saya advice : The SATINIQUE Anti-Hairfall system of shampoo and conditioner is specially formulated to help restore fragile, thinning hair by energising and stimulating the scalp. It helps revitalise the scalp and encourages the growth of thicker, fuller hair. (RM 212.70)

Ps : Young Living pun ada shampoo juga, tunggu lain kali saya explore ya 😘


Sumber : http://joydropoils.blogspot.com/2015/06/lavender-and-cedarwood-youve-heard-me.html?m=1
Boleh baca post ini di Facebook saya juga ya : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2043451882587625&id=100007684993335

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!