Monday, June 11, 2018

Jadilah Peniaga Yang Baik


Harini aiols nak buat ikan yu gulai, Laling ai suruh duetkan je dengan pajeri nanas terung. Aku tatau la apa nak jadi gulai tu nanti.

So, ai terasa nak tambah daun ketumbar sebagai ulam. Maka kebetulan datang Jerteh nak membeli tengok di Giant xde. Jadi singgah di pasar.

Sampai dipasar, seorang adik manis tegur ai, "Cari apa kak?". Maka ai jawab je, "Daun ketumbar". Then dia bawa ai ke tempat daun ketumbar.

"Dua riyal boleh?" Sambil tangan dia cekak daun yang layu-layu dan ada yang kering pun. Oh mai kertu mula nak bersuara, "Eh takpe saya pilih ya?" Dan bukan xde pun yang elok. Ada je pun...

Serious habaq, dulu ai memang jenis pasrah aje apa tuan kedai pilihkan. Balik kalau ku tak berkenan memang jadi makanan itik saja. Tapi sekarang ai lebih menghargai duit. Dan ai juga mula menjadi pengguna yang berhemah.

So plis la peniaga, jangan ambil kesempatan atas pembeli kalau nak orang repeat beli berulangkali. Kalau kat Pasir Putih sana, ai dah ada spot favourite sebab sorang peniaga tu memang dia akan pilihkan yang fresh untuk ai... Ya, walaupun ai tau sayur tu mai dari Siam 😂😭😭😑..

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!