Wednesday, June 06, 2018

Penawar Gatal Hidung dan Mata (Resdung)

Bismillah,

Bismillahirrahmanirrahim,

Hari tu, saya gatal hidung yakmat. Rasanya sebab tak tahan habuk. Kena pulak anak-anak punya rajin mengemas sekali-sekala maka time depa berkemas tu habuk mula terbang merata.

Gatal tu kiranya sampai tahap bengkak mata. Mata saya dah la ada dark circle, selalunya cekung je ni nampak ada eyebag plak. Mata putih plak bengkak dan kadang-kadang jadi blurr time tengah bengkak.

Stress? Ya... Sangat! Haha..

Saya saspek sebab saya ni kurang vitamin C. Kalau dulu, resdung saya hilang sebab minum air markisa hampir setiap hari. Alhamdulillah lega sangat bersin tu berkurangan, dan bau orang resdung pun hilang (ni suami saya komen).

Tapi sekarang ni memang tak menanam apa pun.. kambing jiran banyak ya ampun, buat pagar pun dilanggarnya. Jadi malas nak menanam. Ok, biar takat tu je..

Disebabkan tak tahan gatal, saya tanya grup saya, untuk orang yang resdung, selalu gatal mata apa nak advice?




Saya ingat mereka nak jawab vit C, tapi jawapan mereka ialah Garlic. Kebetulan, ada seorang downline saya baru beli dan baru consume dah rasa keberkesanannya, dia pun share feedback dia tu.

Lepas tu saya pm dia pulak untuk kepastian, dan jawapan yang dia beri tu puas hati kita baca. Rupanya, banyak supplement Nutrilite yang dia beli 🙌. Dan katanya nak tambah lagi yang baru dia realize ada later.




Jadi, jika ada nak cari penawar resdung tu, bolehlah cuba Garlic dan siapa yang rajin selsema, batuk dan demam boleh tambah vitamin C (Bio C) juga.

Garlic in syaa Allah bagus untuk immune system. Yang ada eczema pun boleh amik garlic. Bagi kanak-kanak pula sebaiknya anak umur 8 tahun amik Chewable Vit C. Yang dah berusia 12 tahun ke atas boleh ambil garlic dah. 

Saya nak try guna essential oil ni juga. Nanti saya share kombinasi apa nak guna untuk kurangkan masalah resdung saya ni sebab saya tak sepower suami yang boleh je kunyah bawang putih bakar macam kita kunyah asam masin tu 😂🙌.




Kalau nak tau lebih pasal produk yang saya sebut disini boleh WhatsApp saya 0199515058.

WhatsApp saya dengan klik link ini :

http://www.wasap.my/60199515058

Harga
Garlic RM 105.90
Bio C RM 80.60

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!