Sunday, August 30, 2009

U Jump, I Jump

Bismillah,

Ahahak..pusing2 cari tajuk untuk cerita keadaan saya, maka terlintas perkataan di atas....sebenarnya, saya berada di dalam dilema. Saya sebenarnya benar2 pusing dan runsing. Secara luarannya, orang akan nampak saya seperti seorang yang sihat. Saya pun jika ditanya, saya memang sihat. Tapi di saat2 mengandung kali ini, saya kerap mengalami bleeding (sela masanya adalah beberapa hari sekali dan darahnya hanya sekali keluar).

Saya tidak rasa saya lasak tetapi bulan puasa ini biasalah, orang tak mengandung pun akan rasa letih. Malah saya telah kurang menjadi Tarzan akibat dari takut hilang tenaga jika menjerit wakakaka....Saya rasa suami saya sedang risaukan saya. Malah jika emak saya tahu, dia akan membebel marahkan saya beranak rapat risau juga.

Selain dari itu, saya rasa saya selalu kekurangan air sehingga saya rasa kurang selesa. Saya ada mengalami kencing kotor sebelum puasa tapi saya dah ambil antibiotik tetapi pada hari ke empat puasa yang lalu, saya mula rasa benda itu akan berulang dan saya dengan tamaknya pergi cari segala air buah di pasar Ramadhan semata2 nak merangsang diri sendiri untuk minum. Dan taukah kalian apa suami ku buat? Dia mencari buah kelapa dan sembelih untuk dihadapkan kepada saya. Tenkiu bebeh....

Suami saya minta saya puasa dua hari, berbuka satu hari. Saya sebolehnya mahu berpuasa penuh. Bukan apa, saya tidak suka ganti sorang2 nanti. Selalunya, dulu saya ada cuti2 org perempuan itu saya kene ganti sorang2....saya kene sahur sorang2 dan saya kene berbuka sorang2. Sungguh tak best perasaan itu. Jadi, benda ni menjadi halangan utama saya untuk tidak berpuasa...ahaha (bukan nak risaukan baby..hampeh kan?)

So, kali ni suami saya kata, "OK, kalau Fizah puasa, abang pun puasa jugak...." Uhuhu...ada perasaan jahat juga yg kata, "Ye ke??" dalam hati saya tapi ada juga bisikan baik yg bgtau saya, "See, suami saya nampak saya segar bugar jek tapi dia tetap risaukan saya..." So skang saya sll tepon dia around kul 10.30 pg dan tanya,"Abah, umi puasa lagi ni..." dan dia akan kata, "La, nape tak makan lagik...?"

Huhu...saya konpius lah, kalau fikirkan baby mmg saya risau. Rahim saya mungkin tidak sesihat yang dilihat dari luaran saya. Tapi saya juga malas menggantikan puasa jika saya melubangkannya. So, suami saya terpaksa rela berpuasa selama mana saya kene menggantikannya dan saya berazam lobang2 kali ni biarlah diganti dengan kadar segera.

Ada orang kata, wanita mengandung ini mengada2..benarkah?? Saya rasa sama sahaja saya mengandung dan tidak...mmg sll pemalas!! ahaha....
pss...apa kene mengena tajuk di atas dgn entry tu?? ahahaha...
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!