Tuesday, January 12, 2010

Memori Di Taayah - Episod 4

Bismillah,

Beberapa hari lepas saya terjumpa dua koleksi Youtube ini di Facebook. Ia adalah gambar Ainul Yaqin pada tahun 1996 dan ketika tu saya adalah di dalam tingkatan 4!! Punyalah syioknya bila saya tengok di dalamnya, ada ramai mereka yang saya kenali especially roommate saye k.Pinat. Ala....yang suara lemak2 merdu itulah.

Saya dapat link ini dari page Youtube Soutul Faizin. Uwaaahhh...bagaimana mereka pulak yang simpan video kita. Saya ingat benar nasyid ketika ini. Bukan ape, sampai semput2 k.Pinat ku nak buat suara lentik dia. Cuba kawan2 telek video yang kedua itu pada minit 1:00 dan 1:10. Saya masih ingat dengan jelas, waktu diorang ni praktis kat dewan berhantu kita itu, ada seorang ustaz ada kat keliling saya. Huhu...ustaz mana tak ingat makkkkk...

Tapi yang pasti saya dengar ustaz tu kata, "Uih, naik bulu roma saya." Erkkk.... tapi ketika saya dengar semula video ni pun memang berdiri bulu roma pun. Macam dulu2 jugak... Dulu ada dua kan kumpulan nasyid, kalau tak salah saya satu lagi namanya Haqqul Yaqin. Ingat lagi masa di form 1 ada kumpulan senior yang nak cari penapis pelapis dari form 1 dan mereka masuk dari kelas ke kelas untuk uji kaji bakat.

Yang hampehnya adalah saya ada angin tu masuk ujibakat. Itu adalah satu benda yang saya nyesal buat kat Taayah. Sepatutnya saya tau kemampuan tekak saya tapi terlampau optimis sangat kot time tu...muahahahaha.... Ade ke agaknya kawan2 yang ingat pasal ujibakat tu ek?? Mintak2 korang tak ingat la aku mcm mana. :P

OK, sekarang sesi menguji ingatan daku. Kat sini akan ku listkan mereka yang berada di dalam grup nasyid tak kiralah Ainul Yaqin ka atau Haqqul Yaqin.

Utk batch daku - Aida Fazlin (ini buat intro lagu X-Files lagi weih....), Normaizalina Inan (qariah tuuuu...mana ha budak ini?), Farah Nursyahida (pun suara sedap kan, hang masuk grup nasyid kah??), Saadiah Malek (rasanya tak masuk nasyid, saja nak mention sbb ingat sangat suara dia sedap), Suria Nor.

Batch senior - K.Romizah Dani (K.Nomie kan panggilnya?), K.Syuliana (nasyid ka?? tak ingat), k.Pinat, k.Hafsah, K.Sabariah

Ishh...apsal ingatan daku setakat ini aje?? Ke nak suruh korang top up kan cerita selanjutnya?????




Ainul Yaqin dulu adalah salah satu kebanggan budak2 Taayah selain kawad!!

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!