Tuesday, June 23, 2009

Chaiiyyok




Bismillah,

Kawan2, tolonglah doakan saya. Saya sedang malas, sedang.....ish rasa mcm tak boleh nak describe apa rasanya saya sekarang. Tapi jangan bimbang, masih lagi bergolak ketawa dengan anak2 sambil kadang2 terpaksa babab diorang. Juga masih seronok memeras ugut abah diorang untuk sapu sampah, sidai kain dll.
Tapi hari ini, walaupun saya bangun lewat tapi saya bangun dengan penuh semangat. Kepala saya masih pening dan bila bangun suami saya dah tak ada di rumah. Dia dah pergi melawat kuda dan ayamnya lah tu. So, saya ajak Asmaa' gi mandi (skang Asmaa' dah tak perlukan cloth diapers lagi pada waktu malam syaratnya dia pee pee sebelum tidur dan bangun awal di pagi hari)

Lepas Asmaa' mandi saya bangunkan Usamah dan diorang terus boleh sarapan nasi dengan lauk sotong malas umi masak semalam. Alhamdulillah mereka dah nak makan sendiri tapi tu lah terpaksa umpan dengan macam2 jenis umpan. He he...bercakap pasal nak buat sendiri (berdikari) ni, Arwa dengan Uwaiys pun masing2 sedang test power mereka. Semua nak buat sendiri dan melalak2 lak tu kalau kita buatkan. Adei laa.....

Kemudian saya sempat basuh baju, sapu sawang, basuh pinggan dan menyapu separuh jalan dan bhgn kemudian dia abah dia sambung sbb saya dah mula bersin. Maklum saja, last menyapu dah lama juga sbb 'malas' tadi tu la tapi rasa lastnya Jumaat aritu itu pun encik abah yang baik lagi comel yg sapukan. Tilam2 pun pagi ni saya tak peras ugut anak2 buat sbb saya nak diorang makan sepenuh perasaan.

Lepas hantar diorang gi sekolah, balik je rumah saya tengok jadual dan hari ni Uwaiys dan Arwa belajar menggunakan pensil dan kertas. Saya hanya amik lebih kurang 10 pcs sahaja kaler pensil (kalau lebih aku jugak yg nak kene kemas kan??). Ambil kertas dua helai dan bagi diorang sorang satu. Dua2 budak comel ini pada mulanya duduk dengan penuh tertib. Maafkan Arwa yang tak pakai seluar ye, rasanya dia dah keciwa sebab seluar asyik tak masuk ke dalam kaki.

Dalam gambar ini, kertas Arwa ada di bawah montot Uwaiys. Tataulah kenapa. Arwa pula sedang mengutip semua kaler pensil supaya abangnya tak dapat lagi pegang kaler lebih dari jumlah yang dia pegang. Takde pape pun pagi ni cuma ajar Uwaiys bagaimana menggunakan ruler sahaja. Dan dia hanya garis sekejap sahaja. Jadilah, kita mana bole assume anak sebesar ini utk buat the same things in few hours.

Terlupa pula saya nak tangkap gambar spider yang mengejar Arwa, sampai ke dapur dia berlari. Banyak betul hasil tangkapan saya (spider) hari ini yang juga menunjukkan saya dah lama tak sapu sawang sebab 'malas'. Uwaiys bertanya berkali2 macam dalam iklan Petronas tu, "Tu apa umi?" dan umi pun jawab..."Spider" dan dia kata balik, "OOoo...paider" dan tak sampai seminit dia ulang soklan sampai la umi tunjuk dia spider tu yg mana satu. Yeah, saya telah show him a real spider n diorang sangat excited.

Sekarang saya sedang lepak2 di kedai selepas order lens tadi. Uwaiys pula sedang menjerit2 kat cina kedai aksesori kereta sebelah ni dengan perkataan, "TAK BAIIIIIKKKKKK!!!" tapi cina tu buat donno. Mana la Uwaiys tak sound bila cina ni pasang speaker kereta punya la kuatnya. Umi kalau bukak sarakids punya blog pun dia sound sbb kluar lagu apatah pulak cina sebelah. Hihi....
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!