Saturday, August 28, 2010

Nikon Web Lens

Bismillah,

Saya ingin memperkenalkan kanta baru iaitu Nikon Web Lens dari Essilor.

Kenapa mesti memilih Nikon Web Lens

  • Penggunaan komputer kini menjadi-jadi, hampir semua kakitangan dalam sesebuah pejabat mempunyai komputer di atas meja masing-masing.
  • Ketegangan visual dan sakit kepala akibat dari menggunakan multifokal semasa buat kerja jarak dekat dalam jangka masa yang panjang.
Keadaan ni selalu terjadi kepada pengguna multifokal...

/uploads/product-images/web-lens-comparison.jpg

Berdasarkan kepada gambar di atas ni...
  • Single vision - jika anda perasan, cermin mata RM 3 yang selalu dijual di pasar malam itu, adalah untuk penglihatan dekat sahaja. Kalau nak tengok handphone, maka nampak handphone saja. Jika nak tengok komputer, mungkin kena dekatkan tubuh dengan komputer dan kalau nak baca paper, anda mungkin terpaksa dekatkan paper ke kawasan penglihatan yang selesa. 
  • Progressive (multifocal) - untuk cermin lihat jauh dan dekat. Cermin ini mempunyai kelebihan untuk melihat jauh dan dekat tanpa perlu menukar kepada cermin lain. Keadaan ni selalu terjadi kepada mereka yang menjengah ke umur 40 tahun. Namun, ia ada kelemahan juga. Di tepi kiri dan kanan cermin masih ada distortion yang menyebabkan kita rasa kurang selesa dan terpaksa beradaptasi untuk melihat ke kiri dan kanan ketika melihat dekat. Untuk melihat komputer pula terpaksa sedikit mendongak sehingga kebanyakan pemakai merasa sakit kepala dan leher.
  • Nikon Web Lens adalah yang paling sesuai untuk mereka yang memerlukan masa yang lama di hadapan komputer. Tetapi ia hanya untuk melihat area meja kerja meja anda dengan selesa dan bukan untuk melihat jauh dari itu. Anda tidak perlu mendongak untuk melihat komputer lagi dengan lens ini. 
Sila baca penerangan lanjut tentang lens ini di bawah :

Features and Benefits

  • Enhanced near and intermediate vision
  • Wider and stable near vision zone: the bottom part of Nikon web.lens is dedicated to reading, providing a very wide and sharp near vision
  • Longer depth of field: the upper part of Nikon web.lens is dedicated to intermediate vision, providing continuous clear focus from 50cm up to four metres




No Eyestrain and Optimal Comfort

  • Full near vision zone reached just 9mm below pupil centre: eyeball rotation is limited to a strict minimum
  • Intermediate vision easily accessible: half the power shift is found at pupil centre. Constraining backward head and neck movements are eliminated
  • Soft design eliminating swim and distortion: adaptation is virtually instantaneous. Nikon web.lens can be easily used for intermittent wearing. When combined with Crizal anti-reflective coating, Nikon web.lens offers superior performance for computer users. By eliminating light reflections, Crizal improves visual performance and reduces eye strain
Sila berkunjung ke Uwaiys Optometrist, Parit Buntar untuk mendapatkan produk ini :)

3 comments:

  1. wah wah...nama lens pun ader naman nikon...pasni aderlah tu canon web lens...hehe..

    p/s: thank info pasal sanggul tinggi tu...

    ReplyDelete
  2. ingatkan nikon ni wt lens utk kamera je..saya ada satu DSLR nikon dan lens nikon..xtau plak ade utk cermin mata..haha..menarik!

    ade promosi raye x kedai?haha

    ReplyDelete
  3. cam menarik jer.. tunggu spek yg ni patah dulu... hehehheee

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!