Thursday, March 03, 2011

Pengalaman Yang Memalukan Cik Pijah

Bismillah,

Semalam adalah hari gatai nak makan ikan bakaq. Sebab cek gatai tulis kat wall FB ada jugak la orang kata cek ngidam. Kahkah...buatlah spekulasi masing2 ye... Tapi pasai tulis kat situlah kot incik suami soleh cek terasa oh rupanya bini aku betui2 gatai nak makan ikan bakaq. Lepas tu dia gagah gak gi cari tau walaupun jumpa sekor aje kat Pasir Putih.

So smlm lepas makan ikan bakaq rasa mood tu cantik je...tapi semalam je lah. Ntah nape, skang ni mood asyik ke laut je. Sikit2 ke laut, sikit2 ke laut ntah bila nak naik darat cek pun tatau. Teringin nak jadi macam abah diorang ni. Skang ni dia dah berjaya menjadi 'abah yang ideal' untuk anak-anak. Dia dah berjaya mengawal paras kemarahan kepada anak2 yang saya rasa dulu ada pada saya.

Saya adalah sangat jeles bila anak2 asyik keliling abah dia aje. Tapi kalau anak keliling saya boleh pulak saya buat derk tak layan. Ko ni nak kene rotan lah kot Pijah ke sebab dah lama sangat tak balik Parit Buntar yang sampai jadi lagu ni. Cuti sekolah dah tak lama dan Pijah dah tergedik geduk nak balik Parit Buntar. Sebenarnya balik ke sana nnt pun ada keje tapi tak kisahlah...janji balik Parit Buntar.

Pagi tadi ternampak kat wall FB MHI mereka kongsikan pengalaman yang memalukan. Sebenarnya teringin sangat nak bukak TV lama sudah tapi asal bukak TV je mesti pasang CD kanak2 ni. TV sekarang banyak beno penyakit tu yang tak gamak nak bukak dah. Ntah la nak tunggu zaman bila agaknya nak melihat biah solehah dalam TV pulak.

OK..ni saja je nak cerita. Sebab masa baca wall MHI ni, cerita ni la yang mula2 terlintas dalam kepala. Pada satu hari, sedang saya dok layan customer pilih2 frame, dah la sedang dukung anak (tak ingat Ahmadi atau Arwa) tiba2 saya terasa nak duduk. Ntah apa magic, masa nak duduk tu saya main duduk je tanpa sikit pun jeling kat belakang saya ada kerusi ke tak.

Korang bole bayang tak betapa tak baiknya nasib montot saya. Dah la ada tulang ja...isi tak dak. Yang seronok tu bila perati keliling memang takde langsung kerusi dan ntah apa ke jadahla yang ada dalam kepala saya masa tu sampai boleh duduk seolah2 ada kerusi. Waaa...saya yakin customer tu akan ingat sampai bila2 optometris yang takde mata kat belakang. Staff saya masa tu merah2 la muka tahan gelak tengok lawak fresh saya buat..kuikui...

Itu je la....tak best pun kan? Ntah nape la skang asyik rasa tak best je tulis blog...dah sampai tahap menoposmemblog dah kot....hehehehe

*Nuffnang - bglah daku BE.....kot2 la naik semangat balik :P Lalu Nuffnang kata, up balik trafik hang dulu!



Tekan butang kongsi di bawah untuk share dengan yang lain ye :)

3 comments:

  1. Dik Pijah ni...mmg lawak la cite awak...sempat akak tergelak sendiri dok kat opis ni!!!teruskan memblog!!!

    ReplyDelete
  2. betul tu, akak pun kengkdg malas nak buat n3
    nuffnang pun cam merajuk aje ngan akak, dah lama tak dpt BE

    ReplyDelete
  3. huhu kak pijah, cmne leh xperasan xde kerusi kt blkg tu...

    shira pun cm mls nk berblog sbb BE merajuk...

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!